W Banku Zachodnim WBK małe przedsiębiorstwa nie muszą się tłumaczyć
W piątek, 16 marca br., startuje nowa kampania reklamowa Banku Zachodniego WBK z udziałem Chucka Norrisa, promująca kredyty dla firm. Przy tej okazji bank zapytał właścicieli małych przedsiębiorstw, czy mają problemy z finansowaniem działalności i realizacją celów biznesowych, oraz jak sobie radzą z takimi sytuacjami. Z przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini badania wynika, że problem braku gotówki przynajmniej raz w roku dotyka 46% małych firm.
Badanie pokazało, że w przypadku pustki w kasie aż 27% firm zwleka ze spłatą zobowiązań i regulowaniem rachunków. Rozwiązaniem najczęściej stosowanym przez małe przedsiębiorstwa jest wsparcie właściciela, który musi wyłożyć prywatne pieniądze. Sposób ten wybiera aż 42% firm. Przekonanie, że prowadzenie własnego biznesu wymaga od jego właściciela pełnej gotowości do finansowania firmy ze swoich własnych pieniędzy, nie zawsze jest słuszne. W przypadku, gdy trzeba ponieść nagłe, ważne i znaczne wydatki, dobrym narzędziem jest kredyt dla firmy na dowolny cel – mówi Marek Łach, dyrektor Departamentu Małych Firm Banku Zachodniego WBK.
W ramach oferty, którą od jutra promuje Chuck Norris, Bank Zachodni WBK posiada trzy rodzaje kredytów dla firm. KREDYT BIZNES EKSPRES to finansowanie do 100% wydatków, maksymalnie 500 tys. zł. KREDYT BIZNES EXPRES HIPOTEKA wymaga zabezpieczenia na hipotece, ale można nim sfinansować wydatki aż do 3 mln zł. Dodatkowo Bank Zachodni WBK proponuje KREDYT W RACHUNKU BIEŻĄCYM. Chuck Norris reklamuje kredyty firmowe Banku Zachodniego WBK hasłem „Bez tłumaczenia”. Oznacza to, że przedsiębiorców omija uciążliwość wyjaśniania celu kredytu, jak i przedstawiania faktur rozliczeniowych. Kredyt może być przeznaczony na zupełnie dowolny cel: tak związany z bieżącą działalnością, jak i poważnymi inwestycjami.
W badaniu zapytano przedsiębiorców również o obawy związane z zaciąganiem kredytów na firmę, do których przyznało się aż 37% małych firm. Dla 21% zapytanych, jedną z najważniejszych kwestii problematycznych są uciążliwe i czasochłonne formalności, dla 14% – konieczność wyjaśniania celu kredytu. Przygotowując ofertę kredytów dla firm postawiliśmy na najważniejsze dla małych firm parametry. Często są to jednoosobowe działalności, gdzie przedsiębiorca sam odpowiada za wszystkie aspekty funkcjonowania swojego biznesu. Rozumiemy, że to wymaga błyskawicznego działania i dlatego chcemy dostarczać finansowanie szybko, bez zbędnych formalności – dodaje Marek Łach, dyrektor Departamentu Małych Firm Banku Zachodniego WBK. Inne obawy dotyczą zabezpieczeń kredytu (26% wskazań) oraz jego kosztów (62%).
Reklamy kredytów dla firm z udziałem Chucka Norrisa będą emitowane w radiu i telewizji od 16 marca. Jest to druga odsłona kampanii wykorzystującej wizerunek amerykańskiego aktora. W kampanii marketingowej kredytu dla firm Bank Zachodni WBK zostanie wykorzystany mix kanałów komunikacji, tak by jak najcelniej dotrzeć do drobnych przedsiębiorców. Kampanię zaplanowano w ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych, w rozgłośniach radiowych, w prasie i Internecie. Spot z Chuckiem Norrisem będzie można zobaczyć także w kinach przed seansami. Dodatkowo planowany jest szereg akcji lokalnych promujących sprzedaż w konkretnych regionach czy miastach.
Źródło: Bank Zachodni WBK