W Banku Pekao przedsiębiorcy założą konto firmowe całkowicie zdalnie
Właściciel firmy, który chce skorzystać z nowej oferty Banku Pekao S.A., powinien zgłosić się do doradcy z Centrum Biznesowego lub Korporacyjnego – numery telefonów do tych placówek znajdują się na stronie internetowej banku. Po ustaleniu warunków współpracy, doradca poprosi klienta o przekazanie niezbędnych danych jego firmy, informacji o reprezentantach oraz o przesłanie kopii dowodów osobistych. Z zainteresowanym skontaktuje się konsultant infolinii i ustali dogodną godzinę wideorozmowy w celu potwierdzenia tożsamości, a następnie prześle wiadomość e-mail ze wszystkimi szczegółami wirtualnego spotkania.
Jak przebiega proces zakładania konta?
Aby odpowiednio przygotować się do wideorozmowy, klient powinien zapewnić sobie spokojne i dobrze oświetlone miejsce, a także podpięty do sieci komputer z kamerą internetową. W celu identyfikacji, rozmówca musi mieć przy sobie dowód osobisty oraz drugi dokument ze zdjęciem. Podczas rozmowy konsultant infolinii zada niezbędne pytania oraz potwierdzi dane z dowodu. Następnie należy oczekiwać na kontakt ze strony doradcy. Po poprawnej weryfikacji, właściciel firmy będzie mógł podpisać umowę – proces odbywa się w pełni elektronicznie, w systemie bankowości internetowej PekaoBiznes24, przy użyciu kodu SMS.
– Wideoweryfikacja to rozwiązanie dla właścicieli firm, którzy chcą założyć konto w naszym banku, ale ze względu na natłok obowiązków bądź panującą sytuację epidemiczną wolą nie spotykać się z doradcą ani nie wybierać się do oddziału. Założenie konta w sposób zdalny jest wygodne – doradca przeprowadzi zainteresowanego przez cały proces krok po kroku, a na samym końcu wystarczy, że klient zaakceptuje umowę za pomocą kodu SMS. Zakładanie konta firmowego w banku nigdy nie było tak proste – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., odpowiedzialna za Pion MŚP.
Czytaj także: Bank Pekao: nowa strona logowania do bankowości elektronicznej >>>
– Pekao wprowadziło rozwiązanie zdalnego zakładania rachunku nie tylko dla firm z jednoosobową reprezentacją, ale także dla dużych przedsiębiorstw. W ramach procesu możemy zadzwonić do każdego reprezentanta spółki, zweryfikować jego tożsamość i następnie zrealizować otwarcie rachunku. To duże ułatwienie dla największych firm, ponieważ ich reprezentacja nie musi odwiedzać doradcy. Wystarczy, że umówi się na wideorozmowę w dogodnym momencie – mówi Tomasz Styczyński, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej.
Jakie firmy mogą skorzystać z rozwiązania?
Produkty możliwe do założenia w formie zdalnej to rachunek bieżący i pomocniczy oraz bankowość elektroniczna PekaoBiznes24. Aby firma mogła skorzystać z usługi, musi być podmiotem zarejestrowanym w Polsce, a jej reprezentanci muszą posiadać obywatelstwo polskie oraz ważny dowód osobisty i drugi dokument ze zdjęciem.
Dla kont założonych w sposób zdalny przez firmy z segmentu MŚP obowiązuje limit dzienny dla transakcji wynoszący 100 tys. zł i miesięczny w kwocie 1 mln zł. W przypadku korporacji warunki są zapisane w Umowie Rachunku. Zniesienie ograniczeń na transakcje i produkty następuje z chwilą, gdy przynajmniej jeden reprezentant firmy zostanie zweryfikowany osobiście przez pracownika banku.