Volkswagen Bank przyspiesza mobilnie
Pełna digitalizacja
Volkswagen Bank jako jeden z pierwszych banków w Polsce wdrożył bankowość internetową, jeszcze w 2001 roku. Natomiast rok 2021 stanął pod znakiem nowoczesnych rozwiązań mobile. Słuchając swoich klientów i wychodząc naprzeciw ich potrzebom, Volkswagen Bank zdecydował się na zbudowanie i wdrożenie nowej, hybrydowej aplikacji mobilnej.
‒ Od zawsze dążyliśmy do tego, aby VW Bank był instytucją nie tylko dopasowaną do potrzeb klientów, ale także wspieraną przez bezpieczne rozwiązania technologiczne. Świadomość dynamiki następujących zmian skłoniła nas do wprowadzenia cyfrowych usprawnień. Dlatego też z początkiem marca udostępniliśmy naszym klientom Aplikację Mobilną Volkswagen Bank.
Idea, jaka nam przyświeca to pełna digitalizacja, a wprowadzone rozwiązania to nie koniec udogodnień, jakie pragniemy zrealizować w najbliższym czasie. Naszym celem jest stworzenie jak najbardziej przyjaznego środowiska rozwiązań ułatwiających zarządzanie finansami klienta – podkreśla Ronald Kulikowski, Dyrektor Oddziału Volkswagen Bank GmbH sp. z o.o. oddział w Polsce.
Bankowość internetowa, dobrze znana klientom Volkswagen Bank, została przeniesiona do aplikacji uwzględniając różnice w obsłudze między kanałami mobile oraz desktop. Dzięki temu, nowa, hybrydowa aplikacja nie musiała być projektowana od podstaw, tylko została oparta o dobrze funkcjonujący system bankowości online.
‒ Wierzymy, że nasze działania ułatwią klientom biznesowym prowadzenie swoich działalności, a także zagwarantują im bezpieczeństwo środków zdeponowanych w Volkswagen Banku. Wdrożenie nowej, w pełni funkcjonalnej aplikacji mobilnej było dla nas priorytetowym projektem na początek roku 2021. Przede wszystkim ze względu na chęć stworzenia przyjaznego i intuicyjnego narzędzia do korzystania z naszych usług.
Dzięki nowemu rozwiązaniu nasi klienci mogą w łatwy i mobilny sposób skorzystać ze wszystkich funkcjonalności, które do tej pory były dostępne w bankowości internetowej. Dowodem na to, że odnieśliśmy sukces, są komentarze zadowolonych użytkowników. A my nie ustajemy w działaniach podnoszących jakość oferowanych rozwiązań – podkreśla Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, Volkswagen Bank
Mobilnie – wygodnie i bezpiecznie
W aplikacji mobilnej Asseco odwzorowało całe portfolio produktów banku oraz sposób korzystania, znany klientom z systemu Enterprise Banking Platform. Ponadto, aplikacja powstała w wersjach dla systemów iOS, iPadOS, Android oraz urządzeń Huawei.
‒ Wykorzystywany przez Volkswagen Bank system Asseco Enterprise Banking Platform to nowoczesne rozwiązanie bankowości elektronicznej, oparte o uniwersalną platformę internetową. Pozwala na udostępnienie klientom banku tych samych funkcji niezależnie od urządzenia czy kanału, z którego korzystają, tym samym wspierając strategię omnikanałową instytucji.
Dzięki temu bank, decydując się na uruchomienie w pełni funkcjonalnej bankowości mobilnej, mógł szybko odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów i zdecydowanie podnieść ich satysfakcję ze świadczonych usług – dodaje powiedział Tomasz Przybyła, Z-ca Dyrektora Pionu Banków Komercyjnych, Asseco Poland.
W bankowości mobilnej Volkswagen Bank dostępnej na smartfony i tablety znalazły się m.in. obsługa rachunków, realizacja transakcji, zarządzanie lokatami, kredytami oraz kartami, czy możliwość składania wniosków.
Wygoda korzystania oraz funkcjonalność aplikacji przyniosły wzrost zadowolenia dotychczasowych użytkowników bankowości elektronicznej i umożliwiły pozyskanie nowych.
Na koniec maja 2021 roku korzystało z niej blisko 9 tys. użytkowników.