Visa rozbudowuje globalną sieć przetwarzania danych transakcji
„Handel i płatności podlegają historycznemu procesowi przejścia od rozwiązań analogowych do cyfrowych. Coraz więcej konsumentów na świecie przy płaceniu rezygnuje z gotówki na rzecz kart i urządzeń takich jak smartfony, tablety czy urządzenia ubieralne” – powiedział Rajat Taneja, executive vice president of technology, Visa. „Dzięki inwestycjom technologicznym w Azji i Europie możemy rozbudować naszą infrastrukturę niezbędną do zaspokojenia potrzeb wynikających z dynamicznego rozwoju płatności cyfrowych i mobilnych, a jednocześnie utrzymać bezpieczeństwo, wygodę i nieprzerwany charakter usług, jakich oczekują nasi klienci instytucjonalni i partnerzy”.
Ośrodki przetwarzania danych w Singapurze i Wielkiej Brytanii wspomogą te już funkcjonujące w Ameryce Płn. Zsynchronizowana działalność czterech ośrodków umożliwi zwiększenie zapasowego potencjału i niezawodności infrastruktury, minimalizując ryzyko zakłóceń w świadczeniu usług na rzecz obsługiwanych przez Visa 16,6 tys. instytucji finansowych, milionów punktów handlowo-usługowych oraz ponad 3 mld kart płatniczych1. W obu centrach zastosowano najwyższej klasy rozwiązania technologiczne, w tym wysokowydajny sprzęt obliczeniowy oraz energooszczędną infrastrukturę zasilania i chłodzenia. Plany Visa przewidują rozpoczęcie przetwarzania transakcji w obu centrach w 2018 roku.
Centrum w Wielkiej Brytanii
W czerwcu 2016 r. Visa Inc. poinformowała o zakończeniu procedury przejęcia Visa Europe, rozpoczynając tym samym wieloletni proces scalania obu firm w jednolitą globalną organizację działającą w oparciu o wspólną platformę technologiczną. W ramach tej integracji 3,2 tys. klientów instytucjonalnych Visa z Europy włączono do VisaNet – światowej sieci przetwarzania transakcji należącej do Visa – a także przystąpiono do modernizacji dotychczasowego centrum przetwarzania Visa w Wielkiej Brytanii.
Po przebudowie centrum o powierzchni 900 m kw. zwiększy niezawodność operacyjną usług świadczonych na rzecz klientów instytucjonalnych w regionie oraz przyspieszy wprowadzanie innowacji płatniczych na rynek europejski.
„Uruchomienie naszego nowoczesnego europejskiego centrum przetwarzania danych będzie niezwykle ważnym etapem w procesie udostępniania globalnych zasobów technicznych i rozwiązań Visa naszym klientom instytucjonalnym i partnerom” – powiedział Bill Sheedy, CEO Europe, Visa.
Centrum w Singapurze
Ośrodek w Singapurze, również o powierzchni 900 m kw., to pierwsze centrum przetwarzania danych Visa w Azji Płd.-Wsch. Obsługiwać będzie klientów instytucjonalnych, użytkowników kart oraz detalistów w regionie, a także poza nim, w ramach globalnej sieci Visa.
„Singapur, będący siedzibą centrali Visa na region Azji i Oceanii, to już dziś ważny ośrodek w działalności Visa” – powiedział Chris Clark, group executive, Asia Pacific, Visa. „Nowe centrum przetwarzania danych w Singapurze umożliwi nam sprostanie rosnącemu popytowi na cyfrowe metody płatności, przyspieszając jednocześnie tempo wdrażania innowacji w całym regionie Azji i Oceanii”.
Nowe centrum danych to już trzecia inwestycja Visa w Singapurze na przestrzeni ostatnich dwóch lat. We wrześniu ubiegłego roku w siedzibie regionalnej centrali Visa w Singapurze odbyła się inauguracja pierwszego międzynarodowego kampusu Uniwersytetu Visa, zaś w kwietniu 2016 r. Visa otworzyła Singapurskie Centrum Innowacji, umożliwiające klientom instytucjonalnym, partnerom i programistom z całego regionu współpracę ze specjalistami Visa i wspólne tworzenie rozwiązań nowej generacji dla handlu.
1 Liczba kart Visa podana w oparciu o dane dotyczące certyfikatów Visa Operating Certificate wydanych w 2016 r. – obejmuje karty z logo Visa, Visa Electron, V PAY i Interlink, jak również karty PLUS. Liczba klientów instytucjonalnych z sektora finansowego wg danych za kwartał kończący się w grudniu 2016 r.
Visa