Visa: jak uczynić z pasji biznes?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pracownicy.01.400x271Sześciu na dziesięciu Polaków deklaruje, że może osiągać lub już osiąga dodatkowy dochód dzięki swoim zainteresowaniom lub pomysłowi na biznes - wynika z badania "Everyone in Business" przeprowadzonego na zlecenie Visa Europe. Średni, deklarowany w badaniu, roczny przychód z działalności opartej o zainteresowania lub dodatkowe umiejętności to osiem tys. złotych na osobę. Visa Europe podpowiada, na co zwrócić uwagę przed przekształceniem dodatkowej działalności w pełnowymiarową firmę.

Visa stworzyła zestaw praktycznych rad dla pasjonatów, którzy chcieliby założyć własną firmę.  Chęć zarabiania na swoich pasjach deklaruje co trzeci Polak posiadający hobby, objęty badaniem „Everyone in Business”. Z kolei 10% badanych w naszym kraju deklaruje, że już zarabia wykorzystując swoje zainteresowania lub poprzez realizację swoich pasji. Co przyszli przedsiębiorcy powinni wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o założeniu firmy?

  1. Czym się zająć? 95% badanych Polaków wskazuje, że posiada przynajmniej jedno hobby. Warto więc pomyśleć, czy i w jaki sposób można zarobić na nim pieniądze? Na początek powinniśmy zastanowić się, jaki będzie popyt na nasz produkt lub usługę oraz określić typ klienta.   
  2. Kiedy zacząć? Łączenie stałej pracy na etacie z dodatkowym zajęciem może okazać się trudnym zadaniem. Zwłaszcza, jeżeli nasze zainteresowania koncentrują się wokół tworzenia własnoręcznie produktów, które potem zamierzamy sprzedawać (np. biżuterii). Zanim podejmiemy decyzję o rozpoczęciu działalności, warto zarezerwować sobie na jej prowadzenie odpowiednio dużo czasu w ciągu tygodnia i trzymać się swoich założeń.
  3. Gdzie sprzedawać? 20 lat temu osoby próbujące zarabiać na swoich pasjach i zainteresowaniach miały dwie możliwości – sprzedawać produkty i oferować usługi rodzinie oraz znajomym lub szerszej grupie klientów podczas okolicznych jarmarków. Dzisiaj, dzięki internetowi, możliwości są niemal nieograniczone. Każdy przyszły przedsiębiorca może tą drogą dotrzeć do potencjalnych odbiorców nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. Stworzenie strony lub sklepu internetowego powinien wziąć pod uwagę każdy, kto planuje założyć własną firmę. Takie działanie planuje już sześciu z dziesięciu Polaków pragnących w ciągu najbliższych pięciu lat rozpocząć pełnowymiarową działalność gospodarczą opartą o zainteresowania.
  4. Jak przyjmować płatności? Tradycyjnie najpopularniejszą metodą płatności pozostaje gotówka, jednak płacenie kartami staje się coraz popularniejsze – warto więc rozważyć ich akceptowanie. W środowisku internetowym zwiększymy dzięki temu m.in. zaufanie klientów. Podczas bezpośredniego kontaktu z klientami, korzystając np. z praktycznego i łatwo dostępnego mobilnego terminala płatniczego, w wygodny sposób obsłużymy ich bez konieczności wydawania reszty lub proszenia o odnalezienie najbliższego bankomatu.
  5. Jak się promować? Skuteczny marketing może wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa i zwiększyć sprzedaż. Coraz popularniejszym narzędziem marketingowym stają się media społecznościowe – pośród wszystkich osób, które mogą osiągać lub już osiągają dodatkowy dochód dzięki swoim zainteresowaniom, ponad połowa (52%) deklaruje, że korzysta m.in. z Facebooka i Twittera do promowania własnych produktów i usług.

Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe, podsumowuje – „Zarabianie na swoich zainteresowaniach lub pasjach to dla wielu osób spełnienie zawodowych marzeń. To także ogromny potencjał dla gospodarki i rozwoju obrotu bezgotówkowego. Badanie „Everyone in Business” pokazuje, że jedną z obaw przyszłych przedsiębiorców jest niewiedza dotycząca obsługi płatności innych niż gotówka. Nowe technologie pozwalają rozpocząć akceptację kart w łatwy i szybki sposób, na czym korzystają przede wszystkim przedsiębiorcy.”

Każdy, kto myśli o przekształceniu swojej dodatkowej działalności opartej o zainteresowania lub pasje może sprawdzić, do jakiego typu przedsiębiorców należy oraz na jakie czynniki powinien zwrócić szczególną uwagę zwiększając skalę działania – zapraszamy do rozwiązania quizu: www.entrepreneurs.visaeurope.com/pl.

Źródło: Visa Europe