Użytkownicy Twittera podbili świat, „ćwierkając” z MasterCard dla WOŚP

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

master.card.02.400x266Firma MasterCard podsumowała efekty działań, w ramach których czwarty rok z rzędu wspierała Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma po raz trzeci zorganizowała na Twitterze akcję "MasterCard gra z WOŚP", po raz drugi została mecenasem "Światełka do nieba" oraz umożliwiła zbiórkę datków z wykorzystaniem zbliżeniowych terminali płatniczych, a także przygotowała bezcenną niespodziankę dla 9-letniej wolontariuszki WOŚP.

Na szczególną uwagę zasługuje zaangażowanie osób aktywnych w serwisie społecznościowym Twitter, którzy wzięli udział w akcji „MasterCard gra z WOŚP”. Za wpis każdego unikalnego użytkownika, opublikowany w dniu finału WOŚP i oznaczony hashtagiem #MasterCardGrazWOSP, firma zadeklarowała przekazanie 5 zł na konto Fundacji. Określony wcześniej cel, czyli 30.000 unikalnych użytkowników oraz 150.000 PLN na rzecz Orkiestry został osiągnięty tuż przed godziną 20.00. W sumie, w ciągu 24 godzin trwania akcji, taki tweet opublikowało 34.596 unikalnych użytkowników. Mimo ustalonego wcześniej w regulaminie limitu i doceniając niezwykłe zaangażowanie użytkowników Twittera, firma zdecydowała się przekazać na rzecz Fundacji WOŚP ostatecznie 200.000 złotych. W rezultacie, w ciągu ostatnich trzech lat łączna kwota przekazana Orkiestrze w efekcie kampanii na Twitterze urosła już więc do 465.000 zł.

W tym roku akcja „MasterCard gra z WOŚP” zatoczyła tak szerokie kręgi dzięki zaangażowaniu Twitterowiczów nie tylko z Polski, ale również z zagranicy. Dzięki temu przez około godzinę hashtag #MasterCardGrazWOŚP był najpopularniejszym tematem dyskutowanym przez użytkowników Twittera na całym świecie. Przez kilka godzin utrzymywał się też w czołówce pięciu najpopularniejszych „trendów” na świecie, a w Polsce był na szczycie listy przez zdecydowaną większość dnia. Temat ten był wspomniany na Twitterze łącznie 158 530 razy.

„Jesteśmy pod wielkim wrażeniem zaangażowania polskich użytkowników Twittera na rzecz WOŚP. Zdołali oni nie tylko włączyć we wspieranie Orkiestry osoby z odległych zakątków świata, ale też pobić kolejny rekord liczby wpisów” – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. „Jesteśmy dumni, że wspólnie z Twitterowiczami mogliśmy przyłożyć rękę do realizacji pięknego dzieła WOŚP.”

MasterCard był również sponsorem kulminacyjnego momentu Finału WOŚP, czyli pokazu fajerwerków „Światełka do nieba” pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. Firma pomogła też spełnić marzenie Amelki, 9-letniej wolontariuszki WOŚP z Rybnika. Wspólnie z Jerzym Owsiakiem poprowadziła ona uroczyste odliczanie „Światełka do nieba” na scenie w Warszawie. Dziewczynka marzyła, żeby poznać osobiście „Dyrygenta WOŚP”, który jest dla niej wielkim autorytetem. Tuż przed pokazem sztucznych ogni, widzowie pod Pałacem Kultury i Nauki i przed telewizorami mogli obejrzeć film z niezwykłą historią małej wolontariuszki. Te wyjątkowe chwile, a także inne atrakcje, takie jak obecność w studiu TVP, stanowiły „Bezcenną Niespodziankę”, jaką WOŚP i MasterCard wspólnie przygotowali dla Amelki.

Firma MasterCard wspiera Fundację WOŚP przez cały rok. Jest partnerem m.in. cyklu eliminacji do festiwalu Przystanek Woodstock i samego festiwalu, a także współfundatorem 150 tys. apteczek pierwszej pomocy, rozdawanych uczniom uczestniczącym w programie „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Fundację cały rok mogą wspierać także posiadacze kart MasterCard, uczestnicy programu lojalnościowego MasterCard® Rewards, przeznaczając zebrane punkty na zakup cegiełek WOŚP. Użytkownicy kart MasterCard przekazali Orkiestrze w ten sposób już ponad 15 tys. zł.

*wszystkie dane i statystyki dotyczące akcji na Twitterze „MasterCard gra z WOŚP” zebrała firma Brand 24

Źródło: MasterCard