Użytkownicy kart Mastercard mogą już wpłacać gotówkę na konto w Empiku
Usługa umożliwia szybkie i wygodne wpłaty gotówki, bez konieczności odwiedzania placówek bankowych czy korzystania z wpłatomatów.
„Zależy nam, aby na każdym kroku właściwie odpowiadać na oczekiwania naszych klientów, proponując im rozwiązania ułatwiające codzienne zakupy we wszystkich kanałach, zarówno online, jak i stacjonarnie. Teraz, w ramach współpracy z Mastercard oraz PolCard from Fiserv, salony Empik i Papiernik by Empik zyskują dodatkową funkcję. Odwiedzający nasze sklepy nie tylko zrobią wygodne zakupy, wybierając spośród tysięcy produktów dostępnych na półkach i odbiorą zamówienie online czy zarezerwowany produkt w opcji Click&Collect. Dzięki usłudze Cash2Card mogą również wpłacić komfortowo pieniądze na konto, bez żadnych dodatkowych opłat” – mówi Karol Ignatowicz, Dyrektor ds. E-commerce i Zarządzania Wartością Klienta w Empiku.I dodaje: „Cieszę się, że jako jeden z liderów transformacji cyfrowej i sprzedaży w modelu omnichannel, wyznaczamy kolejne standardy na polskim rynku. Nasi klienci chętnie korzystają z nowych rozwiązań – jesteśmy więc przekonani, że obok licznych innowacji, takich jak usługa mobile self-checkoutu Premium Pay&Go czy nowoczesne metody płatności, Cash2Card to kolejne udogodnienie, które spotka się z ich pozytywnym odbiorem.”
Czytaj także: Mastercard rozpoczyna nową erę płatności: uśmiechem lub machnięciem ręki >>>
Usługa Wpłacaj na kartę (Cash2Card) jest dostępna w ponad 300 salonach sieci Empik i Papiernik by Empik na terenie całej Polski.
Dzięki tej współpracy, aktualnie obok ponad 9 000 wpłatomatów, Polacy mają do dyspozycji ponad 8 000 punktów handlowych, w których szybko, łatwo i wygodnie mogą wpłacić gotówkę na rachunek bankowy.
Wpłatomat i terminal w jednym
Korzystanie z Cash2Card, jest podobne do znanego już konsumentom cashback’u, czyli usługi „Płać kartą i wypłacaj”. Chcąc wpłacić gotówkę na swoje konto, klient powinien zasygnalizować to sprzedawcy przy kasie. Pracownik odbierze od niego gotówkę, która ma trafić na konto, przeliczy, upewniając się, że otrzymał odpowiednią kwotę, a następnie wprowadzi ją do systemu kasowego. Następnie wystarczy zbliżyć lub włożyć kartę do terminalu i zatwierdzić transakcję kodem PIN.
Przy korzystaniu z usługi Wpłacaj na kartę, zgodnie z polskimi wymogami prawnymi, konsument musi też podać swoje dane – imię, nazwisko, numer PESEL, serię i numer dokumentu tożsamości oraz datę jego ważności – legitymując się przy kasie dowodem osobistym lub paszportem. Po zakończeniu transakcji, klient sklepu otrzyma od sprzedawcy wydrukowane potwierdzenie wpłaty na konto, a pieniądze pojawią się po zaksięgowaniu przez bank obsługujący kartę – proces ten odbywa się zazwyczaj zaraz po dokonaniu wpłaty, jednak zależy to od banku-wydawcy. Maksymalną kwotą, którą można wpłacić w salonach Empik i Papiernik by Empik, jest 1 000 zł. Jest to zarówno ograniczenie jednorazowych wpłat, jak i dzienny limit.
Praktyczne i innowacyjne rozwiązanie
Usługa Cash2Card jest udogodnieniem dla polskich konsumentów oraz odpowiedzią na ich potrzeby. Jak wynika z danych NBP, 51% (Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego – raport z badania 2021 i analiza porównawcza z danymi z 2009, 2013 i 2016 roku, Narodowy Bank Polski, Warszawa, październik 2021) użytkowników kart, wpłaca gotówkę we wpłatomatach. Tego typu maszyny nie są jednak często spotykane na terenie Polski – w pierwszym kwartale 2022 roku, było ich ponad 9 000 (Liczba wpłatomatów na polskim rynku przekroczyła 9 tys. Oto największe sieci tych urządzeń). Dzięki nowemu rozwiązaniu, klienci Empiku i Papiernik by Empik, mogą zarówno wypłacać gotówkę, jak i ją wpłacać, płacąc za zakupy kartą płatniczą.
Usługa Wpłacaj na kartę jest dostępna dla posiadaczy wszystkich kart płatniczych Mastercard z wyłączeniem kart banku Citi Handlowego.
„W Mastercard niezmiennie pracujemy nad tym by płatności były bezpieczne, ale też wygodne. Razem z partnerami – Żabką jako pierwszym detalistą i PolCard from Fiserv, jako pierwszą instytucją finansową – wprowadziliśmy rozwiązanie Cash2Card w Polsce. Niezmiernie cieszę się, że możemy rozszerzyć zasięg tej usługi dzięki współpracy z siecią salonów Empik i Papiernik by Empik. Chcemy ułatwiać Polakom dokonywanie płatności w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy i stale pracujemy and innowacjami, które sprawiają, że codzienne użytkowanie kart płatniczych będzie jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby” – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
„Innowacja w przekształcaniu terminala płatniczego w wielofunkcyjne urządzenie płatnicze, które realizujemy wspólnie z Mastercard, Żabką a teraz także Empikiem, są dla nas bardzo istotne i stawiamy je jako jeden z naszych głównych priorytetów. Do działania i nowych ulepszeń naszych produktów napędzają nas pozytywne doświadczenia podczas płatności u Klientów PolCard from Fiserv oraz to, że dzięki takim pracom modernizacyjnym jesteśmy w stanie stale poprawiać obsługę procesu płatności” – mówi Tomasz Przepiórka, Dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych, PolCard from Fiserv.