Użytkownicy Comarch Apfino mogą już zdalnie potwierdzać tożsamość za pomocą usługi mojeID

Użytkownicy Comarch Apfino mogą już zdalnie potwierdzać tożsamość za pomocą usługi mojeID
Źródło: KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Comarch Finance Connect umożliwił swoim klientom, korzystającym z usług online świadczonych na platformie Comarch Apfino, zdalne potwierdzanie tożsamości z wykorzystaniem usługi mojeID dostarczanej i obsługiwanej przez KIR, poinformowała Izba.

Spółka Comarch Finance Connect to dostawca i operator platformy Apfino, zapewniającej łatwy dostęp online do szerokiej oferty usług finansowych.

mojeID będzie wykorzystywane w ramach procesów uwierzytelnienia klienta na potrzeby usług i procesów udostępnianych i obsługiwanych w ramach platformy Apfino.

– Niemal każdy kolejny kwartał przynosi nową usługę lub narzędzie dostępne na naszej platformie. Cieszę się, że do szerokiej gamy innowacyjnych rozwiązań Apfino dołącza kolejny produkt KIR – naszego renomowanego partnera. Większość usług Apfino skupia się na finansach przedsiębiorstwa, dlatego bezpieczeństwo i wygoda korzystania są dla nas kluczowymi wartościami.

mojeID idealnie wpisuje się w nasze postrzeganie biznesu. Jesteśmy przekonani, że to ważny krok w rozwoju cyfrowych usług finansowych, w końcu integracja mojeID z Apfino zapewnia klientom łatwy dostęp do usług finansowych, jednocześnie zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych – podkreśla Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect.

Czytaj także: ING Bank Śląski udostępnił potwierdzanie tożsamości w aplikacji mobilnej

KIR: mojeID na platformie usług finansowych

Usługa mojeID to wygodna, szybka i bezpieczna metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta czy urzędzie.

Wykorzystywana jest obecnie przez usługodawców komercyjnych z wielu branż, m.in. usług finansowych, ubezpieczeń, telekomunikacji, ochrony zdrowia, nieruchomości czy energetyki.

– Współpraca z Comarch Finance Connect i wdrożenie mojeID na platformie usług finansowych Comarch Apfino potwierdza jak ważnym elementem rozwoju nowoczesnych usług cyfrowych jest zapewnienie klientom bezpiecznego i wygodnego sposobu potwierdzenia tożsamości.

Wspieramy rozwój usług cyfrowych dostarczając nowoczesne i bezpieczne rozwiązania w zakresie identyfikacji elektronicznej – wyjaśnia Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu KIR.

Czytaj także: mojeID w UNIQA

Apfino razem z mojeID

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych, ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka.

To jedyne na rynku rozwiązanie, które umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki. Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl

Apfino to platforma pod adresem www.apfino.pl, która skupia się na rozwoju usług cyfrowych dla klientów biznesowych – szczególnie użytkowników systemów ERP. Wspiera przedsiębiorców m.in. w weryfikacji partnerów biznesowych, obsłudze faktur, e-płatności, procesach windykacji oraz faktoringu.

Z usług Apfino chętnie korzystają też biura rachunkowe, które dzięki platformie spełniają wymogi ustawy AML.

Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa / KIR