Uwaga! Błąd w księgowaniu na rachunkach klientów już usunięty
Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych. 19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów Idea Bank S.A. rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.
Tak jak zapowiadano wcześniej – wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach.
Nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie.
W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.
Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji.
Idea Bank S.A. przeprasza też klientów za automatyczną wysyłkę SMS-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych.
Źródło: Biuro Prasowe Idea Bank S.A.