UOKiK: Polkomtel ma wypłacić klientom rekompensaty za nieprawidłowości związane z SMS-ami premium

UOKiK: Polkomtel ma wypłacić klientom rekompensaty za nieprawidłowości związane z SMS-ami premium
Fot. Polkomtel
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Polkomtel do usunięcia nieprawidłowości związanych z SMS-ami premium i wypłat rekompensat konsumentom - podał Urząd w komunikacie.

„Spółka otrzymywała od konsumentów informacje o nieprawidłowościach, ale nie podjęła działań, aby usunąć ich źródło. W odpowiedziach na reklamacje był widoczny brak szczegółowej wiedzy na temat dodatkowych świadczeń i kontroli nad realizującymi je podmiotami. Przedsiębiorca formułował odpowiedzi do konsumentów w taki sposób, że mogły wprowadzać w błąd i utrudniać klientom dochodzenie roszczeń” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Czytaj także: UOKiK: 20,4 mln zł kary dla Polkomtela w związku z doładowaniami telefonów na kartę >>>

Urząd podał, że zgodnie z prawem to przedsiębiorca telekomunikacyjny, w tym przypadku Polkomtel, jest dostawcą usług premium – odpowiada za nie i rozlicza się z konsumentami i ewentualnymi kontrahentami.

„Tymczasem – jak się okazało – Polkomtel nie miał pełnej wiedzy, o tym jakie podmioty realizowały dodatkowe świadczenia w ramach poszczególnych serwisów. Nie weryfikował też nieprawidłowości zgłaszanych przez konsumentów” – napisano w środowym komunikacie.

Polkomtel ma usunąć skutki naruszeń

UOKiK poinformował, że nałożył na Polkomtel zobowiązanie, które ma usunąć skutki naruszeń i zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Obejmuje ono zarówno rekompensaty dla poszkodowanych konsumentów, jak i wprowadzenie specjalnych procedur dotyczących uruchamiania usług premium oraz monitorujących pojawiające się nieprawidłowości.

Decyzja prezesa UOKiK jest prawomocna od 28 maja 2021 r. 

Źródło: PAP BIZNES