UOKiK: 12,6 mln zł kary dla UPC Polska za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy; klienci dostaną zwrot opłat?
UPC poinformuje konsumentów SMS lub mailowo o tym co należy zrobić, aby odzyskać niesłusznie pobrane przez spółkę środki.
– napisano w informacji prasowej.
Liczne skargi klientów UPC
Jak zaznaczono do urzędu wpływały liczne zgłoszenia, dotyczące nieprawidłowego naliczania i pobierania rażąco wysokich opłat, kiedy konsument zrezygnuje z usług przed końcem umowy zawartej na rok lub dwa – czyli czas oznaczony.
„Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, w przypadku rozwiązania umowy na czas określony wysokość roszczenia w związku z wypowiedzeniem jej przez abonenta lub z jego winy nie może przekroczyć wysokości przyznanej ulgi, pomniejszonej proporcjonalnie do okresu od zawarcia do rozwiązania” – napisano.
UPC przysługuje odwołanie od decyzji UOKiK
UOKiK stwierdził, że naliczając zawyżone opłaty za wypowiedzenie umowy przed terminem UPC narusza zbiorowe interesy konsumentów. Według urzędu spółka stosowała nieuczciwą praktykę rynkową, ustalając wysokość ulg.
Czytaj także: P4, operator sieci Play, sfinalizował zakup UPC Polska za 7 mld zł >>>
Spółce przysługuje odwołanie od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.