Uniwersalne konto użytkownika do e-zakupów

Uniwersalne konto użytkownika do e-zakupów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
NeoClick to uniwersalne konto użytkownika do zakupów w wielu sklepach internetowych. Powstało, by uwolnić klientów od konieczności wypełniania uciążliwych formularzy płatności i dostaw oraz obowiązku rejestracji.

Jak działa NeoClick? Posiadacz konta, który raz zapisze w nim swoje preferencje, po wejściu na stronę e-sklepu będzie mógł kupować produkty 1-2 kliknięciami. Narzędzie przekaże sprzedawcy dane niezbędne do zrealizowania zamówienia (wybraną formę płatności, sposób i adres dostawy), dzięki czemu użytkownik złoży zamówienie szybciej i wygodniej niż dotychczas. Zapłata za towar będzie możliwa od razu poprzez kartę płatniczą zapisaną na koncie. Zaletą narzędzia jest jego intuicyjność i przewidywalność – formularz dostawy i płatności będzie wyglądał tak samo w każdym współpracującym e-sklepie, podobnie jak przycisk “Kupuję z NeoClick” na kartach produktów.

– Współpraca z NeoClick wpisuje się w strategię popierania przez Mastercard tych podmiotów z sektora Fin Tech, które potrafią najlepiej odczytać potrzeby współczesnego e-konsumenta – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Jak wynika z badań branżowych, to przede wszystkim czynniki związane z szeroko pojętą wygodą, motywują klientów do kupowania online (m. in. całodobowa dostępność e-sklepów, łatwość porównywania ofert i cen, dotarcie do rzadkich i specjalistycznych produktów).

NeoClick ma być dla internautów połączeniem wirtualnego portfela i osobistego schowka na dane adresowe i płatnicze niezbędne do dokonania transakcji.

– Przechowując wrażliwe dane w jednym miejscu zamiast w wielu e-sklepach, klient zyskuje lepszą ochronę. To atut, który może przekonać do zakupów online tych, którzy w licznych badaniach deklarowali, że nie kupują w sieci z powodu obaw o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przy pomocy karty płatniczej – zauważa Maciej Padjas, CMO i współzałożyciel NeoClick.

W badaniu “E-commerce Polska 2016″ (Gemius) powód ten wskazało aż 30% ankietowanych, którzy nigdy nie kupowali w sieci. Jednak nawet ci, którzy kupują w e-sklepach znacznie częściej niż statystyczna średnia, mają duże obawy co do bezpieczeństwa płatności – w badaniu NeoClick przeprowadzonym w styczniu 2016 na grupie 7000 osób wyraziła je prawie połowa uczestników.

Założenie konta w NeoClick jest całkowicie bezpłatne dla użytkownika indywidualnego. Przycisk “Kupuję z NeoClick” pojawi się w pierwszych e-sklepach w połowie lutego 2017.

Marcin Złoche