Twisto: już 45 proc. posiadaczy konta przesunęło płatność na kolejny miesiąc, jak ze spłacalnością?
„Twisto to fintech oferujący płatności odroczone 'kup teraz, zapłać później’ w aplikacji. Po zarejestrowaniu klient otrzymuje dostęp do aplikacji i bezpłatny limit, który pozwala na darmowe przesunięcie płatności w każdym sklepie – internetowym i stacjonarnym – nawet o 45 dni. Po tym czasie możliwe jest uregulowanie należność wobec Twisto bez żadnych kosztów albo przesunięcie rachunku lub jego części na następny miesiąc. Ta druga opcja jest coraz bardziej popularna wśród klientów Twisto. W sierpniu z możliwości przesunięcia płatności na później niż 45 dni skorzystało rekordowe 45% posiadaczy konta Twisto. Średnia wartość przesuniętego rachunku wyniosła około 700 zł” – czytamy w komunikacie.
Czytaj także: Twisto: fintech wprowadza własną kartę płatniczą połączoną z aplikacją >>>
Aplikacja Twisto jest dostępna w Polsce od 10 miesięcy.
„W tym czasie klienci poznali nasz produkt i jego funkcjonalności. Twisto stało się dla nich narzędziem do wygodnego zarządzanie wydatkami i domowym budżetem. Obserwujemy systematyczny wzrost nie tylko liczby transakcji wykonanych z Twisto, ale też liczby osób, które przesuwają część rachunku na kolejny miesiąc. Ponad 70 proc. użytkowników, którzy przesunęli płatność, skorzystało z tej funkcji więcej niż raz” – powiedział chief commercial officer w Twisto Renata Salata, cytowana w komunikacie.
Bardzo dobra spłacalność odroczonych płatności
Według niej, należy docenić także bardzo dobrą spłacalność odroczonych płatności i niski, plasujący się znacznie poniżej średniej rynkowej, współczynnik NPL (współczynnik kredytów zagrożonych).
„To pokazuje, że nasz model scoringowy sprawdza się, a wysokość limitów jest dobrze dobrana do możliwości naszych klientów, wśród których dominują kobiety po 30. roku życia. To najbardziej aktywny klient, który chętnie sięga po przesunięcie płatności i reguluje swoje zobowiązania na czas” – dodała Salata.
Ponad 2 mln transakcji od początku 2020 r.
Od początku 2020 r. Polacy dokonali za pośrednictwem Twisto ponad 2 mln transakcji. Średnia wartość pojedynczego zakupu z Twisto sięgnęła 70 zł.
„Wraz ze wzrostem popularności zakupów w sieci, wzrosłą popularność płatności odroczonych. Twisto jako jedyna firma na rynku oferuje płatności odroczone nie tylko jako metodę płatności w sklepach internetowych, ale także w aplikacji. Z punktu widzenia klienta oznacza to możliwość przesunięcia płatności za zakup w dowolnym sklepie, w kilka sekund i na dowolny okres, wystarczy, że wyjmie telefon z kieszeni” – powiedziała Salata.
Możliwość dzielenia i spłaty wydatków w ratach przez aplikację
Od niedawna część klientów Twisto ma także możliwość dzielenia i spłaty wydatków w ratach przez aplikację. Dotyczy to każdej płatności o wartości co najmniej 200 zł. Użytkownik aplikacji może zdecydować o rozłożeniu transakcji na raty już po jej dokonaniu – do końca miesiąca, w którym zrobił zakupy. Proces płatności ratalnych odbywa się w całości w aplikacji i jest niezwykle łatwy i szybki – klient wybiera po prostu, na ile rat chce rozłożyć płatność (maksymalnie 12 rat) i sprawdza koszt, podano także.
Na polskim rynku Twisto działa od 2018 r. Oprócz aplikacji oferuje również nowatorską formułę zakupową „kup teraz, zapłać później” na jedno kliknięcie, dzięki której klient ma aż 21 dni na zapłacenie za e-zakupy bez rejestracji i dodatkowych kosztów. Partnerem strategicznym Twisto w Polsce jest ING Bank Śląski. Firma powstała w Czechach. Wśród udziałowców są grupa ING oraz towarzystwo ubezpieczeniowe Uniqa.