TFI Allianz wpisane do ewidencji PPK

TFI Allianz wpisane do ewidencji PPK
Źródło: Allianz
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Grupa Allianz rozpoczyna oferowanie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Zarządzaniem i prowadzeniem PPK zajmie się Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz.

Zarządzaniem i prowadzeniem #PPK zajmie się @TFIAllianz #Allianz

– Od ponad 15 lat wspieramy Polaków w inwestycjach i gromadzeniu oszczędności. Teraz poszerzamy naszą ofertę o Pracownicze Plany Kapitałowe, kolejne narzędzie do budowania bezpieczeństwa finansowego na emeryturze. – mówi Robert Hoerberg, Prezes Zarządu TFI Allianz.

Z datą 15 maja br. TFI Allianz zostało wpisane do ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju. Grupa Allianz Polska, w skład której wchodzi TFI, zarządza obecnie ponad 80 Pracowniczymi Planami Emerytalnymi o wartości ponad 500 mln zł. Produkty emerytalne m.in. IKE i IKZE są od lat obecne w jej portfolio. Towarzystwo korzysta z globalnej ekspertyzy spółek z Grupy Allianz – PIMCO i Allianz Global Investors, których aktywa łącznie dają 5. pozycję wśród największych zarządzających aktywami na świecie (aktywa około 2 bln euro). Strategiczna współpraca z globalnymi spółkami inwestycyjnymi daje dostęp do globalnej ekspertyzy i umożliwia podejmowanie lepszych decyzji inwestycyjnych.

– Oczekujemy, że takie wyjątkowe zaplecze ma przełożenie na atrakcyjne wyniki inwestycyjne i stabilność aktywów klientów – mówi Robert Hoerberg.

Więcej najnowszych wiadomości o PPK >>>

Atrakcyjne koszty zarządzania i brak opłat w pierwszym roku trwania PPK

Zarządzane przez TFI Allianz Pracownicze Plany Kapitałowe opierają się na 8 subfunduszach, które wchodzą w skład Allianz Plan Emerytalny Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjny Otwarty. Polityki inwestycyjne subfunduszy będą dostosowywane do wieku uczestnika, tak aby zminimalizować ryzyko utraty środków w miarę zbliżania się do 60. roku życia. Subfundusze oferują atrakcyjne koszty zarządzania, a w pierwszym roku trwania PPK, opłaty nie będą pobierane.

Pełne wsparcie dla przedsiębiorców

Allianz mocno uprościł proces wdrażania i obsługi administracyjnej PPK wykorzystując do tego narzędzia on-line i nowe intuicyjne procedury. Efektem jest odciążenie pracodawcy na każdym z etapów, od zawarcia umowy do codziennej obsługi pracowników. Oferowana platforma do obsługi PPK pozwala na integrację z wiodącymi systemami kadrowo-płacowymi.

TFI zapewnia wsparcie merytoryczne i instrukcję wdrożeniową dla osób obsługujących PPK po stronie pracodawcy. Dotyczy to także komunikacji z pracownikami i korzystania z platform on-line.

Czytaj także: PKO TFI: PPK będą dystrybuowane przez sieć PKO BP i agentów Ergo Hestia >>>

Platforma internetowa dla pracowników

Pracownicy posiadający PPK będą mogli obsługiwać swoje konto poprzez platformę internetową, aplikację, a także w 50 placówkach Allianz w całej Polsce. Przygotowana platforma internetowa Allianz24 umożliwia bieżący dostęp do rachunku PPK oraz pozostałych produktów inwestycyjnych z oferty TFI Allianz. Za jej pośrednictwem można samodzielnie zarządzać zgromadzonymi środkami, modyfikować dane i uprawnienia i składać dyspozycje wypłaty środków.

– Prostota w usługach finansowych jest obecnie jednym z ważniejszych czynników decydujących o sukcesie. Projektując rozwiązania dla naszych klientów szczegółowo badamy potrzeby użytkowników. Zdecydowaliśmy się na stworzenie systemy do obsługi PPK o pełnej funkcjonalności i jednoczesne zapewnienie obsługi w placówkach Allianz, tak aby każdy z naszych klientów mógł korzystać z produktów zgodnie ze swoimi upodobaniami. – mówi Rafał Szwabo – Dyrektor ds. Planów Emerytalnych.

Dodatkowe benefity

Zachęcając do oszczędzania i inwestowania TFI Allianz oferuje uczestnikom PPK nabywanie indywidualnych produktów emerytalnych (IKE, IKZE) i jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych z obniżoną opłatą za zarządzanie. Uczestnicy PPK mogą też nabywać ubezpieczenie AC na preferencyjnych warunkach.

Źródło: Allianz Polska