Technologie i techniki: Biznes odmiejscowiony

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2009.03.foto.93.a.150xUnified Communications (UC) to po prostu ułatwienie możliwości kontaktu z innymi pracownikami firmy, podwykonawcami i poddostawcami.

Janusz Grobicki

Jest to możliwe dzięki integracji w jednym interfejsie obsługi różnych narzędzi typu telefon, faks, e-mail, komunikator IM, VoIP czy poczta głosowa. Inną cenną funkcjonalnością jest współdzielenie aplikacji pomiędzy różnymi grupami pracowników, zarówno tych znajdujących się w siedzibie firmy, banku lub instytucji, jak i przebywających w podróży służbowej czy w domu. W normalnych warunkach pracownik mobilny zawsze jest dostępny pod jednym numerem telefonu GSM i stacjonarnym. Natomiast dzięki funkcji obecności, użytkownicy wiedzą, w jakim kanale komunikacji jest osiągalny współpracownik. Systemy UC, aby sprawnie funkcjonować, potrzebują nowoczesnego i bezpiecznego kanału transmisji danych, obejmującego sieć LAN, WAN oraz dostęp do internetu z urządzeń mobilnych. Do tego dołączane są serwery komunikacji UC i terminale końcowe. W nowych obiektach system buduje się od podstaw, natomiast w innych przypadkach jest możliwość modernizacji istniejącego serwera telekomunikacyjnego (centrali PABX) do wersji UC.

Integracja komunikacji

Rozwiązania tego typu już od kilku lat są popularyzowane. Jednak specjalistom IT mimo starań nie udało się opracować skutecznej metody liczenia zwrotu z inwestycji związanej z ich zakupem. Unified Communications daje się jednak zmierzyć i przynosi realne korzyści, gdy jest połączona z automatyzacją procesów biznesowych (Business Process Automation, BPA) w ramach ściśle zintegrowanej, centralnie zarządzanej infrastruktury komunikacyjnej.

Technologia pozwala na zdefiniowanie – w ramach systemu komunikacyjnego – każdego procesu zachodzącego w firmie. Umożliwia ich uproszczenie, identyfikację wąskich gardeł, kontrolę i efektywne rozliczanie pracowników z czasu, jaki poświęcają na wykonywanie poszczególnych zadań. Co więcej, automatyzacja procesów biznesowych pozwala na osiągnięcie mierzalnych zysków z komunikacji zunifikowanej.

Automatyzacja procesów biznesowych lub workflow to technologia obecna w IT od dłuższego czasu. Pod koniec XX wieku powstało wiele programów automatyzujących kluczowe procesy w firmach. Założeniem trendu sprzed dekady było przekonanie, że chaotyczne środowisko pracy może zostać uporządkowane dzięki wdrożeniu odpowiedniej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI