Technologie. Grupa Asseco: Nowoczesne rozwiązania nie tylko na Bałkanach
Dziennikarze z Polski i innych krajów Europy Środkowej i Południowej mogli się o tym dowiedzieć na czerwcowej konferencji zorganizowanej przez firmę w chorwackim Dubrowniku. To już czwarta z międzynarodowych konferencji „Asseco Group Product Review”, a w tym roku tematem przewodnim były trendy oraz rozwiązania IT w obszarze płatności i bankowości. Organizatorem spotkania było Asseco Poland i Asseco South Eastern Europe (Asseco SEE). Otwierając konferencję, Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland, zacytował Adama Górala, założyciela i prezesa zarządu firmy, który stwierdził, że Asseco jest największym startupem technologicznym w Polsce, a innowacja przewodzi każdemu aspektowi działalności tej powstałej w 1991 r. firmy.
Zdjęcia: B. SzafrańskiDziś Grupa działa na pięciu kontynentach w ponad 50 krajach. Rok 2007 był początkiem ekspansji w Europie Zachodniej, Europie Południowo-Wschodniej i w Skandynawii. W 2010 r. Grupa Asseco rozszerzyła działalność na rynki Izraela, USA i Azji, a w 2013 r. skierowała swoją uwagę na Afrykę i rynki krajów Europy Wschodniej. Miniony rok to dalsze inwestycje w USA i wejście na nowe rynki azjatyckie. Grupa funkcjonuje zgodnie z modelem federacyjnym, dołączając do siebie kolejne lokalne firmy. Świadczy usługi dla przedsiębiorstw, bankowości i finansów i dla administracji publicznej, oferując technologie z zakresu rozwiązań ERP, bezpieczeństwa, usług w chmurze, sztucznej inteligencji (AI) oraz business intelligence (BI). W 2018 r. w badania i rozwój zainwestowano 200 mln euro i dodatkowo zbudowano nowoczesne centrum R&D w Rzeszowie oraz współpracowano ze Start-up Nation Central and CREATORS IDEAtionLab z Izraela.
Zdjęcia: B. Szafrański
Piotr Jeleński, prezes zarządu Asseco South Eastern Europe & Payten, przedstawił strategiczne kierunki rozwoju Asseco SEE w najbliższym czasie, w tym aktywność na Bałkanach i Ameryce Południowej. Jak stwierdził, kraje Ameryki Łacińskiej oferują bardzo duży potencjał dla rozwoju biznesu firmy. Przedstawił np. MoneyGet – niezależną międzynarodową sieć bankomatów obejmującą cały region SEE. To zarówno wspólna ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI