Technologie: Dlaczego nie zawsze się udaje?

Technologie: Dlaczego nie zawsze się udaje?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rozwój technologiczny znacznie przyspiesza. Dla skutecznego wykorzystania go w prowadzeniu biznesu niezbędna jest wiedza ekspercka. Tą dysponują firmy konsultingowe. Czy jednak ich usługi są właściwie wykorzystywane?

Maciej Kowal

Obecnie w IT liczą się m.in globalny zasięg, upraszczanie wielu procedur i działań, demokratyzacja technologii (dostęp do najnowszych również dla mniejszych organizacji). Budowane są zupełnie nowe biznesy, a przetwarzanie danych staje się podstawową kompetencją. Nowy wymiar otaczającej nas rzeczywistości cyfrowej nadaje IoT (internet rzeczy). Zmianie ulegają kanały kontaktu z klientami i kontrahentami. Zapewnienie bezpieczeństwa struktury IT to dziś najważniejszy element funkcjonowania każdej organizacji biznesowej. Obserwujemy też niedobór kwalifikacji cyfrowych, w tym w prowadzeniu marketingu. Jak podaje zajmująca się badaniem rynku firma Gartner, wydatki na IT na całym świecie w 2016 r. wzrosły o 0,6% i osiągnęły ponad 3,5 bln dolarów. Trzeba tu jednak wziąć pod uwagę wzrost wartości dolara (wtedy realne przyrosty oceniane są na ok. 5%). W zmieniającym się świecie cyfrowym i upowszechnianiu usług typu Software as a Service (SaaS), doradztwo IT musi w najbliższych latach znacząco się zmienić i przebudować swój model biznesowy. W rankingu najlepszych firm konsultingowych w zakresie doradztwa strategicznego IT w 2016 r., przygotowanym przez serwis Vault wymienia się 20 instytucji, w tym m.in. takie znaczące, jak: Accenture, IBM Global Services, Deloitte Consulting LLP, McKinsey & Company, PwC, Capgemini, Oracle Consulting, The Boston Consulting Group, SAP, KPMG czy HP Services. To pokazuje skalę zaangażowania w tego rodzaju usługi.

Jarosław Poręba, główny konsultant ds. sprzedaży aplikacji do zarządzania finansami w Oracle Polska, podkreśla, że bankowość coraz odważniej wchodzi w przestrzeń internetu. Dotyczy to nie tylko odejścia od tradycyjnej obsługi klienta w oddziale. Masowe używanie kont internetowych umożliwia łatwiejsze śledzenie jego zachowań. Jeśli powiąże się to z obecnością w mediach społecznościowych, typu Facebook czy Instagram, bank otrzymuje niemalże pełny jego obraz. – Od strony dostawcy rozwiązań informatycznych oznacza to znaczący wzrost zapotrzebowania banków na analitykę olbrzymich zbiorów danych, strukturalizowanie tych informacji oraz eksperckie wyszukiwanie powiązań – dodaje Jarosław Poręba. Współczesny bank, aby zaproponować klientowi dobrze dobrany produkt, musi wiedzieć, jakie strony internetowe on odwiedza, kim są jego znajomi, gdzie wybiera się na wakacje i czy ma na to środki. Rozwiązania typu big data i wydajna analityka zachowań klienta są dobrem poszukiwanym. – Wraz z otwarciem na internet wzrosło zagroż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI