Technologie. AI w marketingu: Wyślij inteligentny mail
Wyniki działań marketingowych z użyciem poczty elektronicznej różnią się w zależności od kontynentu i kraju. Bardzo dużo zależy od nawyków klientów, ich poziomu wiedzy o marketingu oraz uwarunkowań prawnych obowiązujących w danym państwie – takie wnioski płyną z analiz przeprowadzonych przez firmę GetResponse, jednego z liderów rynku platform do prowadzenia tego rodzaju kampanii. Eksperci przypominają, że w 2017 r. marketerzy z całego świata wysłali więcej newsletterów, niż liczy populacja Chin i Indii razem wzięta, zaś Europa wyprzedza Amerykę Północną pod względem współczynnika otwarć, kliknięć i zgłoszeń spamu. Okazuje się też, że w rejonie Oceanii wysyłanych jest tyle samo newsletterów, co w Afryce, choć mieszka tam znacznie mniej ludzi. Te dane są dowodem na to, jak skuteczny jest mail marketing – średni współczynnik otwarć i zaangażowania wynosi 24,82%. Także i w Polsce ta forma promocji rozwija się dynamicznie. Nasi rodacy najchętniej sięgają po wiadomości dotyczące nieruchomości (57,37%), sztuki i rozrywki (48,32%) oraz usług prawnych (46,74%).
Skuteczność marketingu mailowego zmienia się z roku na rok, jednak cel prowadzonych kampanii pozostaje niezmienny: trafić z właściwym przekazem do jak największej grupy nowych klientów. Coraz częściej wysłanie treści marketingowych wymaga komunikacji bardzo ukierunkowanej, spersonalizowanej oraz zawierającej treść przekazu zrozumiałą i dopasowaną w 100% do oczekiwań odbiorcy. Sztuczna inteligencja – dzięki analizie wielu wskaźników, jakie wpływają na decyzje zakupowe odbiorców – może istotnie wspomóc w osiągnięciu tego celu. Uwzględnia bowiem szczegóły i wzorce, których ludzie nie rozpoznają oraz wykonuje zautomatyzowaną pracę, zastępując wydatnie czynnik ludzki.
Jak działa mail marketing?
Marketing mailowy jest potężnym narzędziem w rękach sprawnego i doświadczonego fachowca. Jednak wiele firm nie potrafi przeprowadzić odpowiedniego planu działań mailowych, co skutkuje stratą pieniędzy i ogólnym zniechęceniem do tej formy promocji. Rezygnacja nie jest jednak właściwym rozwiązaniem, zwłaszcza jeżeli uprzednio poniesione zostały koszty i wykonano określoną pracę. Niekiedy wystarczy ponownie przeanalizować podejmowane wcześniej działania pod kątem zastosowanej strategii i uwzględnić takie wskaź...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI