Talent Summit – jak zbudować swoją pozycję zawodową?

Talent Summit – jak zbudować swoją pozycję zawodową?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W szybko zmieniającym się świecie niektóre zawody tracą na znaczeniu, a inne dają możliwości rozwoju i satysfakcji z wykonywanej pracy. Jak je rozpoznać, jak znaleźć właściwego pracodawcę i pracownika w szeroko rozumianej branży finansowej?

#CFATalentSummit: Współpraca sztucznej inteligencji z ludźmi będzie normą, a 77% oczekuje dużych zmian w świecie związanym z pracą. Dlatego trzeba dziś stale się uczyć i inwestować w nowe umiejętności.

Talent Summit to część programu CFA Society Poland, który powstał, by pomagać profesjonalistom o różnym doświadczeniu zawodowym, którzy szukają nowych wyzwań zawodowych i chcą poznać oczekiwania pracodawców na rynku pracy. Jak podaje organizacja, choć na rynku pracy jest dziś wiele dostępnych możliwości, to znalezienie satysfakcjonującego przyszłego pracownika miejsca pracy, który równocześnie spełni oczekiwania pracodawcy to trudny i długotrwały proces.

W poszukiwaniu satysfakcjonującej pracy dla profesjonalisty

Dlatego dobrym pomysłem jest stworzenie wspólnej przestrzeni, w której pracodawcy i osoby poszukujące możliwości rozwoju zawodowego lub chcące zmienić pracodawcę będą mogły się bezpośrednio ze sobą spotkać.

Jak podano, nowa inicjatywa CFA Society Poland ma pokazać członkom i kandydatom na nich,

jakie możliwości daje posiadanie tytułu CFA.

 

W spotkaniu, które odbyło się 6 czerwca w prestiżowym warszawskim hotelu Bristol, były obecne osoby pracujące na różnych stanowiskach w branży finansowej, prezentujące różne kultury i narodowości. CFA Talent Summit to cykl warsztatów, wykładów i spotkań z coachami. W jego ramach zaplanowano tzw. talent dating, czyli krótkie spotkania jeden na jeden pracownika z przedstawicielem organizacji.

Jak społeczność CFA jest przygotowana na nadejście zmiany? O profilu profesjonalisty inwestycyjnego w przyszłości, mówiła Julia Susanne Orlich, IMC, Associate Relationship Manager, dla regionu EMEA w CFA Institute. Przyszłość to zmieniające się role, potrzebne umiejętności i kultury przyjęte w organizacjach. Pracownicy będą zmieniać role, jakie pełnią w organizacjach nawet wielokrotnie w trakcie całej swojej kariery.

Z badania przeprowadzonego przez organizację, wynika, że w trakcie całej kariery zawodowej pracownicy będą zmieniać swoje role w organizacji wiele razy. W tym 43% respondentów przewiduje, że znacząco zmieni się ich rola już w ciągu 10 – 15 lat. Współpraca sztucznej inteligencji z ludźmi będzie normą, a 77% oczekuje dużych zmian w świecie związanym z pracą. Dlatego trzeba dziś stale się uczyć i inwestować w nowe umiejętności.

Jak w pięciu krokach zbudować swoją markę

Jak budować swoją markę osobistą w internecie przy uwzględnieniu kwalifikacji zawodowych? Na tak postawione pytanie, starały się odpowiedzieć Anna Krawczyk z Banku Gospodarstwa Krajowego i Magdalena Urbańska z HRK.

Na nasze kariery wpływa wiedza, marka osobista i networking. Dowiedzieliśmy się jak w pięciu krokach stworzyć swoją markę. Zbudować swój wizerunek online i nim zarządzać. Najskuteczniejsze narzędzia do networkingu profesjonalnego to np.: LinkedIn, GoldenLine, Facebook i Twitter.

Służby HR najczęściej dziś korzystają z informacji umieszczanych przez kandydatów w serwisie LinkedIn. Ważne, by nasz profil zawsze był aktualny.

 

W panelu dyskusyjnym dotyczącym satysfakcjonującej kariery w obszarze finansów oraz jak osiągnąć ten cel w obszarze usług finansowych rozmawiali: Aneta Kocemba-Muchowicz (Credit Suisse), Brent Watson (Goldman Sachs), Nikunj Nadar (State Street Global Advisors) i Damian Tracz z UBS (CFA). Wyrażono opinię, że polski sektor finansowy jest dobrym miejscem do rozpoczęcia swojej kariery i pozwala na awans.

Nowa rola pracowników contact center

W czasach globalizacji trzeba też patrzeć szerzej i warto kierować swój dalszy rozwój kariery w kierunku światowych centrów finansowych. W trakcie dyskusji uczestnicy podkreślali, że w tak dynamicznie zmieniającym się obecnie świecie usług finansowych, konieczne jest stałe rozwijanie swoich umiejętności.

Nie należy też uważać, że praca w contact center będzie nadal prostym zajęciem w rodzaju „kopiuj i wklej” bo takie zadania przejmą roboty. Osoby zatrudnione w przyszłości w takich działach będą raczej doradcami klientów, co wymaga znacznie większej wiedzy i umiejętności.

W drugim z paneli dyskusyjnych dotyczącym kariery w branży finansowej w przyszłości, o najważniejszych trendach na rynku poglądy wymieniali: Krzysztof Pietraszkiewicz prezes Związku Banków Polskich (ZBP), Waldemar Markiewicz (IDM), Marcin Petrykowski (Standard & Poor’s), Piotr Sieradzan, CFA (CFA Society Poland, DM Everest Investment Management), Patryk Wasilewski, CFA (UBS) i Marcin Dyl (IZFiA).

Jak stwierdził Krzysztof Pietraszkiewicz w Polsce rynek bankowy, jeśli chodzi o aktywa, obejmuje ponad 73% rynku finansowego. Dlatego monitorowanie tej części rynku będzie dla osób chcących związać się z branżą finansowa istotne. W ostatnich trzech latach polski rynek odnotowuje osłabienie tempa rozwoju w relacji do PKB.

Jak dodał, bardzo brakuje dziś zwłaszcza specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Jak wynika z badań prowadzonych przez ZBP, rośnie liczba osób chcących korzystać z usług doradczych profesjonalistów z branży finansowej i ostatnio jest to 47% respondentów. To perspektywa wielu miejsc pracy w sektorze. W trakcie dyskusji zwrócono uwagę, że technologie w branży finansowej nie zabiorą ludziom pracy, a warto je wykorzystywać do własnego rozwoju.

Podczas CFA Talent Summit zaplanowano też możliwość udziału uczestników w biznesowej sesji zdjęciowej dla członków CFA Society Poland z tytułem CFA.

Źródło: aleBank.pl