Szwedzi oddadzą pieniądze za polskie e-zakupy

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Refunder, szwedzki serwis typu cashback ruszył w Polsce. Robiąc zakupy w Internecie, możemy zyskać kilkuprocentowy zwrot w postaci "żywej gotówki" prosto na nasze konto bankowe.

Usługa świadczona przez Refunder.pl, daje możliwość zarabiania na zakupach zrobionych online w ponad 540 sklepach takich, jak: Zalando, Douglas, RTV Euro AGD czy Empik.

Jak to działa?

  • By zacząć korzystać z serwisu trzeba się zarejestrować używając adresu e-mail lub konta na Facebooku.
  • Aby nie przegapić żadnego zwrotu, należy zainstalować wtyczkę, która na poziomie wyszukiwarki wskaże sklepy, które współpracują z Refunderem.
  • Za każdy zarejestrowany zakup otrzymuje prowizję, którą dzieli się 50/50 z członkiem, który dokonał zakupu. Prowizja brutto waha się pomiędzy 1 a 20 proc.
  • Po sfinalizowanej transakcji, pieniądze trafią na konto Refunder, a po zebraniu 45 złotych, możemy je wpłacić na konto bankowe lub na konto PayPal.

W odróżnieniu od systemu kuponowego, czy też punktów zbieranych na kartę, usługa nie ogranicza konsumenta do określonego rodzaju promocji, czy też systemu punktów, ale dokonuje zwrotu gotówki za wszystkie zakupy, dokonane w wyżej wymienionych butikach lub firmach.

– To zadziwiające, że ta forma usługi nie jest większym zjawiskiem w Polsce. W Wielkiej Brytanii co dziesiąta osoba jest już włączona w system zwrotu gotówki po dokonanych zakupach. Zaletą tego systemu jest fakt, że konsument może dokonywać zakupów tak, jak to robił dotychczas, otrzymując jednocześnie zwrot gotówki bez żadnych innych zobowiązań, czy pośredników – zaznacza Victor Dahlborg, jeden z założycieli Refunder.

Właściciele sklepów internetowych mogą przyłączyć się do programu Refunder za pomocą sieci afiliacyjnych. Co istotne, dołączenie sklepu nie wiąże się z żadnym ryzykiem – serwis zwraca prowizję, jeśli klient zwróci zamówiony towar. Warto podkreślić, że osoby kupujące przez Refundera rzadziej dokonują zwrotów towaru – współczynnik ten jest o 50 proc. niższy w porównaniu do średniej wartości zwrotów dla sklepów internetowych. Kupowanie za pośrednictwem szwedzkiego serwisu wpływa także na zwiększenie średniej wartości zamówienia o 30-50 proc. Klienci wiedząc, że otrzymają gotówkę za dokonane zakupy chcą by zwrot ten był jak najwyższy. Sklepy mogą także liczyć na większą liczbę powracających klientów, zadowolonych z benefitów.

Polska jest drugim po Szwecji krajem, w którym dostępna jest usługa.

Marcin Złoch