Sztuczna inteligencja zmienia oprogramowanie dla MSP
AI zmienia wszystko
Systemy informatyczne wspierające i automatyzujące procesy relacji klient-organizacja, czyli systemy CRM (Customer Relationship Management) przechodzą dziś znaczące zmiany. Mówi się nawet, że przeminął już ich czas, ale dotyczy to tych działających w dotychczasowy sposób.
Relacje między firmą a klientem zmieniły się znacząco. Również dystrybucja oprogramowania idzie coraz częściej w kierunku modeli subskrypcyjnych. Obecnie nowoczesna relacja z klientem wykracza znacznie poza pojedynczą sprzedaż i wymaga zarządzania relacjami utrzymującymi się przez miesiące i lata.
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i przetwarzaniu w chmurze można robić to coraz skuteczniej, zyskując przewagę konkurencyjną na rynku. Dzisiejszy cykl relacji z klientami i dostawcami jest bardziej złożony niż kiedykolwiek wcześniej. Obejmuje wiele kanałów i setki lub więcej interakcji: poczta elektroniczna, rozmowy, spotkania, dokumenty, rozliczenia itp.
Nowy CRM
Jak stwierdził Tomasz Dorf, odpowiedzialny za sektor MSP w Microsoft Polska funkcjonujemy w erze cyfrowej transformacji i dotyczy to nie tylko rynku MŚP. Firmy realizują dziś strategiczne cele poprzez cyfrowe technologie.
Klienci wiele aktywności na rynku realizują poprzez aplikacje, np. zamawiając taksówkę i podobnych interakcji oczekują w innych sytuacjach. Jego zdaniem ci, co inwestują w takie technologie, uzyskują przewagę na rynku. Nie ma też lepszej metody do ekspansji swojego biznesu na świat.
Jak podał, 84% firm MŚP na świecie (podobnie jest w Polsce) planuje, lub już realizuje (48%) cyfrową transformację.
AI przewiduje poziom sprzedaży
Nowoczesne oprogramowanie może poprawiać doskonałość operacyjną, redukować koszty i przyspieszać decyzje zarządcze. Warto skorzystać ze sztucznej inteligencji choćby do automatycznego przygotowania prognozy sprzedaży. Pozwala to np. aby na miesiąc przed końcem kwartału, jeśli przewidywany wynik jest niesatysfakcjonujący, podjąć jakieś działania.
Przy czym nie trzeba poświęcać czasu na przygotowanie takiej informacji. Robot może też przygotować segmentację klientów i „podpowiedzieć” na których klientów warto zwrócić uwagę i jak powinni być oni obsługiwani. System Microsoftu wyszukuje odchylenia od realizacji projektu w stosunku do tego, co jest wymagane regułami.
Jeżeli mamy zapisane w regułach, że projekt ma być realizowany w dany sposób, roboty przeszukują uruchomione projekty i informują, które z nich są realizowane inaczej i dlaczego. Sztuczna inteligencja wykrywa np. że klienci o coś pytali i nie otrzymali odpowiedzi. To zwiększa efektywność pracowników.
Jak może wyglądać taki ekosystem?
Tomasz Dorf przedstawił przykład kanadyjskiej firmy Lowe’s zajmującej się wyposażeniem wnętrz. Pracownik udaje się do domu klienta i tu korzystając z oprogramowania i okularów HoloLens może zaprezentować konkretne wnętrze z nałożonym już na obraz jego wyposażeniem.
Jeśli klient zatwierdzi taką propozycję, system korzystając z przetwarzania w chmurze, może zamówić produkty, przygotować zlecenia na podzespoły itp. Wszystko dzieje się w tle w systemach Microsoftu.
Zarząd firmy korzystając ze sztucznej inteligencji, na bieżąco może obserwować np. trendy na rynku wyposażenia, mody na pewne produkty itp. Dzięki zastosowaniu takiej innowacyjności firma zyskała znaczącą przewagę na rynku.