Szef Visa w Polsce o pokoleniu Z w świecie cyfrowym
Generacja Z wchodzi na rynek pracy, zyskując coraz większe znaczenie zarówno jako konsumenci, jak i ci, którzy będą wyznaczać kierunki przyszłych zmian. Jest to pierwsze pokolenie, które w dużej mierze urodziło się i wychowało w mocno scyfryzowanym świecie. W ich życiu internet istniał od zawsze, a smartfony były wszechobecne jako sposób kontaktu, pracy, rozrywki, robienia zakupów i płacenia.
Pokolenie Z stawia na aplikacje mobilne
Nic więc dziwnego, że już 67% polskich konsumentów w wieku od 18 do 24 lat dodało swoją kartę płatniczą do przynajmniej jednej aplikacji mobilnej z wielu popularnych kategorii, takich jak transport, podróżowanie, platformy streamingowe czy dostawa jedzenia. ( Badanie Visa CEE Mobile Payments Study 2022 objęło następujące kraje: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację. Przeprowadziła je fi rma badawcza Kantar, metodą CAWI, w październiku 2022 r. na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych krajów).
Wszystkie podmioty w branży płatniczej, w tym banki, powinny wziąć pod uwagę oczekiwania nowego, cyfrowego konsumenta.
Czego oczekują użytkownicy aplikacji mobilnych z pokolenia Z?
Obecnie aplikacje bankowe konkurują o uwagę użytkownika nie tylko z innymi aplikacjami bankowymi, lecz ze wszystkimi zainstalowanymi na telefonie aplikacjami. Oznacza to, że dbałość o wygląd i nowoczesne rozwiązania wyróżniające aplikację to nie luksus, a konieczność.
Dostrzegamy również oczekiwania użytkowników względem funkcjonalności oraz łatwości obsługi. Klienci chcą mniej klikania i zapamiętywania. Oczekują, że aplikacja sama będzie pokazywała kluczowe informacje o stanie finansów i nadchodzących płatnościach.
Czytaj także w styczniowym 2023 numerze MF BANK: Bankowość i Finanse | Klienci | Młodzi dorośli ante portas