Bank i Klient: Systemy bezpieczeństwa coraz bardziej zaawansowane
Innowacja technologiczna jest niezbędna nie tylko po to, żeby zwiększać wygodę klientów, ale też żeby dbać o konkurencyjność banku. Niesie ona jednak nowe zagrożenia, ponieważ rosnąca informatyzacja oznacza coraz większe narażenie na cyberataki. Jednocześnie zaufanie klientów pozostaje kluczowym zasobem banku, dzięki któremu ci pierwsi mogą mieć pewność, że ich pieniądze i dane są bezpieczne. A nowe pokolenie klientów jest mniej wyrozumiałe, częściej rezygnuje z usług instytucji, które padły ofiarą cyberprzestępców. Jak zatem uniknąć czarnego scenariusza?
Systemy bezpieczeństwa nie mogą zostać w tyle
W miarę upływu czasu ataki hakerskie stają się coraz bardziej wyrafinowane, przez co coraz trudniej je wykryć i im zapobiegać. Dlatego chroniące przed nimi zapory również muszą być stale udoskonalane. Jedną z najbardziej przyszłościowych technologii w bezpieczeństwie IT wydaje się być sztuczna inteligencja (AI). Im dłużej taki uczący się system działa, tym trafniej jest w stanie odróżnić uczciwą transakcję od fraudu.
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI