System kadrowo-płacowy BGK w chmurze Asseco
Asseco wdroży w Banku Gospodarstwa Krajowego system do zarządzania zasobami ludzkimi. Bank będzie korzystał z rozwiązania w modelu Software as a Service (SaaS). Jest to pierwsze na polskim rynku wdrożenie tak rozbudowanej i zaawansowanej technologicznie aplikacji kadrowo-płacowej w postaci usługi.
Asseco będzie odpowiadało za wdrożenie i udostępnienie kompleksowej usługi informatycznej, wspierającej obszar kadrowo-płacowy w Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). System będzie dostępny przez przeglądarkę internetową. Umożliwi on ustandaryzowanie procesów kadrowo-płacowych oraz zapewni wysoki poziom ewidencji danych pracowniczych i płacowych oraz zapewni samoobsługę dla wszystkich pracowników BGK. Po stronie Asseco będzie również utrzymanie infrastruktury sprzętowej z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i dostępności.
Jest to pionierskie na polskim rynku wdrożenie jednego z najbardziej zaawansowanych rozwiązań HR w modelu SaaS. Usługi w całości będą świadczone przez Asseco w oparciu o aplikację Oracle eBS HRMS wraz z wykorzystaniem naszego Centrum Przetwarzania Danych – powiedział Jakub Madej, Dyrektor Działu w Pionie Przedsiębiorstw, Asseco Poland. Ten projekt jest też dla nas sygnałem, że sektor finansowy dostrzega liczne korzyści, jakie wiążą się z tym modelem i coraz bardziej się na niego otwiera – dodał.
Zakup rozwiązania w modelu SaaS nie wymaga od BGK dodatkowych inwestycji w infrastrukturę IT oraz budowy specjalnych kompetencji – powiedziała Małgorzata Korsakowska-Słowik, Dyrektor Departamentu Zarządzania Kadrami, Bank Gospodarstwa Krajowego. Ponadto uzyskujemy dostęp do zaawansowanego oprogramowania i jego aktualizacji. Kwestia serwisu oraz zapewnienia ciągłości działania systemu jest również po stronie Asseco – dodała.
Po zakończeniu wdrożenia bank będzie mógł działać przy wsparciu stabilnego i scentralizowanego systemu, co pozwoli na wprowadzenie nowej jakości w zarządzaniu jego 1300 pracownikami. Właśnie dlatego ważnym elementem projektu jest krótki czas wdrożenia. Asseco ma zaimplementować system w terminie 3 miesięcy. Okres trwania całego projektu to 4 lata.
Źródło: Asseco Poland