Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. A ty potrafisz się rozstać ze swoim smartfonem?

Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. A ty potrafisz się rozstać ze swoim smartfonem?
Fot. stock.adobe.com/ipopba
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak bardzo telefony ułatwiają nam codzienne życie? Jak mocno jesteśmy do nich przywiązani? W Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego aż 42 proc. Polaków deklaruje, że bardziej uciążliwe byłoby dla nich zostawienie w domu telefonu niż portfela - wynika z badania Banku Millennium #MobilnyPortretPolaka.

W #ŚwiatowyDzieńbezTelefonuKomórkowego aż 42 proc. Polaków deklaruje, że bardziej uciążliwe byłoby dla nich zostawienie w domu telefonu niż portfela #BankMillennium #MobilnyPortretPolaka #smartfony #telefony @BankMillennium

Przywiązanie do telefonu zależy od wieku. Największe wykazują młodzi ludzie w wieku 18-24 lata. Aż 53 proc. z nich deklaruje, że bardziej odczułoby brak telefonu niż portfela. Wśród osób w wieku 25-49 lat odsetek ten wynosi 46 proc., a w grupie 66-69 lat 30 proc. Najmniejsze przywiązanie do telefonu deklarowały osoby najstarsze – w wieku 70 lat i powyżej – choć nadal było to 23 proc.

Grafika: Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego

Źródło: Bank Millennium

Smartfon towarzyszy nam przez 24 godziny na dobę w najróżniejszych codziennych sytuacjach. 73 proc. użytkowników korzysta z niego w łóżku, ponad 71 proc. używa go oglądając telewizję, blisko 50 proc. podczas posiłku (15 proc. zawsze lub prawie zawsze). Prawie czterech na dziesięciu respondentów korzysta ze smartfona nawet w trakcie rozmów w cztery oczy.

Grafika: Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego

Źródło: Bank Millennium

Powszechna smartfonizacja

– Powszechna smartfonizacja stała się faktem. Dzięki coraz większej dostępności, posiadanie smartfona deklaruje 78 proc. dorosłych Polaków (wg badania #MobilnyPortretPolaka). Z telefonem zaczynamy dzień, używając go jako budzika, robimy zakupy, płacimy, a nawet uprawiamy sporty. Smartfon towarzyszy nam praktycznie wszędzie, a z bankowości mobilnej w telefonie korzysta już 31 proc. Polaków. Coraz bardziej lubimy możliwość zarządzania pieniędzmi online. Do aplikacji mobilnych, również bankowych, przenoszą się też zakupy i programy lojalnościowe. W najbliższych latach, oprócz nowych funkcjonalności, pojawią się tam swego rodzaju „punkty handlowe” lub połączenia z platformami smartshoppingowymi typu goodie. Zdaniem badanych w 2028 roku płacenie telefonem będzie popularniejsze niż płacenie gotówką – za 10 lat telefonem najchętniej płaciłoby ponad 15 proc. Polaków, natomiast gotówką tylko 13 (wg badania #finanseprzyszlości) – mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.

Badanie #MobilnyPortretPolaka zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18  i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

Badania #finanseprzyszlosci zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

Źródło: Bank Millennium