Sprzedaż detaliczna w XI 2016 r.
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie br. była wyższa w skali roku w większości grup. Wśród branż o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost zaobserwowano w grupie podmiotów handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 13,0% wobec spadku o 3,3% przed rokiem), jednak – co podkreśla GUS – wzrost ten częściowo był spowodowany ubiegłorocznymi zmianami organizacyjnymi przedsiębiorstw.
Mniejszą sprzedaż w skali roku wykazały jednostki zaklasyfikowane jako „pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach” (o 2,7% wobec wzrostu o 21,1% przed rokiem), co również było związane ze zmianami organizacyjnymi w ubiegłym roku oraz „pozostałe” (o 0,6% wobec spadku o 6,9% przed rokiem). W grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się sprzedażą tekstyliów, odzieży i obuwia (o 16,0%).
W okresie styczeń – listopad br. wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku wyniósł 5,6% (wobec wzrostu o 3,4% w 2015 r.).
Bogdan Koblański