Spoofing nie w Banku Pocztowym

Spoofing nie w Banku Pocztowym
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci Banku Pocztowego posiadający aktywną aplikację mobilną „Pocztowy”, odbierając telefon od pracownika Infolinii Banku mogą teraz natychmiast zweryfikować jego tożsamość, poinformował bank.

Bank Pocztowy wprowadził nową funkcjonalność w swojej aplikacji mobilnej, umożliwiającą weryfikację tożsamości pracowników podczas rozmów wychodzących z Infolinii. Teraz klienci mogą sprawdzić, kim jest ich rozmówca i upewnić się, czy rzeczywiście rozmawiają z pracownikiem Banku Pocztowego.

Weryfikacja następuje poprzez powiadomienie push, które na życzenie klienta jest wysyłane do aplikacji mobilnej.

Po otwarciu powiadomienia na ekranie telefonu pojawia się dedykowana strona z danymi pracownika Banku, takimi jak: imię i nazwisko, miejsce pracy, a także data i godzina wysłania powiadomienia.

Cyberdojrzali klienci

„Zjawisko spoofingu, czyli podszywania się oszustów pod numery telefonów m.in. infolinii banków w celu wyłudzenia danych lub środków finansowych, staje się coraz bardziej powszechne. Coraz częściej słyszy się, że przestępcy wykorzystują nowe technologie do manipulacji i oszukiwania klientów, co może prowadzić do poważnych strat finansowych. Dzięki naszej nowej usłudze klienci mogą teraz szybko i łatwo upewnić się, że faktycznie rozmawiają z  pracownikiem Banku, co znacząco zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa mówi Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy zachęca wszystkich klientów do aktywnego korzystania z aplikacji mobilnej, aby zapewnić sobie pełne bezpieczeństwo w codziennych kontaktach z Bankiem. Oprócz nowej funkcji – weryfikacji tożsamości dzwoniącego pracownika, aplikacja umożliwia m.in. realizację i potwierdzenie płatności BLIK, automatyczne opłacenie przejazdu autostradą oraz lokalizację najbliższego bankomatu. Aplikacja „Pocztowy” została pobrana już przez ponad 205 000 osób i cieszy się pozytywnymi opiniami wśród użytkowników.

Wdrożone rozwiązanie weryfikujące tożsamość dzwoniącego pracownika wpisuje się w działania Banku Pocztowego, który w ubiegłym roku rozpoczął program edukacyjno-społeczny pod nazwą „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Głównym celem programu jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz bezpiecznego poruszania się w świecie finansów.

Źródło: Bank Pocztowy SA