SGB z nową strategią na lata 2021-2024, na co stawia?
Głównym motywem strategii „Otwieramy przyszłość” jest umocnienie roli banków spółdzielczych SGB jako nowoczesnego oraz solidnego partnera finansowego, który wspiera lokalne społeczności w realizacji ich celów, marzeń i aspiracji, zaznaczono.
Mamy ambicję być w grupie najnowocześniejszych technologicznie banków w Polsce, których siłą stanie się wspólne działanie, biznesowa elastyczność i bliskie, przyjazne relacje z lokalnymi społecznościami, głównym środowiskiem naszego działania.
„Otwieramy przyszłość dla bankowości spółdzielczej, która stanie się prawdziwą alternatywą dla banków komercyjnych, w pełni wykorzystując nowe technologie, dużą sieć swoich placówek i oddziałów, bezpośrednie kontakty z klientami, narodowy kapitał i poczucie lokalnego patriotyzmu. Jeszcze dwa lata temu uznałbym to za bardzo odległe marzenia, ale dziś wiem, że nakreśliliśmy sobie cel absolutnie realny” – powiedział prezes SGB-Banku Mirosław Skiba, cytowany w komunikacie.
Czytaj także: Prezes SGB-Banku: stawiamy na jakość i rozpoznanie potrzeb klienta >>>
Postawienie interesu klientów w centrum uwagi
Jak wskazano, postawienie interesu klientów w centrum uwagi SGB wyraźnie wyznacza kierunek rozwoju Grupy. Jest on definiowany przez dostępność do wielu produktów.
„To zaawansowana aplikacja mobilna z użytecznymi funkcjami czy otwarta i przyjazna bankowość internetowa. Usługi dopasowane są do różnych grup klientów. W planach SGB znajdują się m.in.: atrakcyjne formy współpracy z rynkiem młodych konsumentów, kredyty studenckie, oferty ubezpieczeń i dedykowane doradztwo. Zainteresowaniem banków spółdzielczych SGB cieszyć się będzie nie tylko rynek klientów detalicznych, ale także sektor przedsiębiorstw rolnych i rolnictwa indywidualnego, segment jednostek samorządu terytorialnego, sektor nieruchomości oraz mikro, małe i średnie firmy” – czytamy w komunikacie.
SGB będzie kontynuował strategię cyfryzacji
SGB planuje m.in. wzmocnić ofertę leasingu Agro, kontynuować współpracę z samorządami i oferować im zaawansowane produkty transakcyjne, stworzyć dobre warunki współpracy finansowej z deweloperami, udostępnić swoją aplikację przedsiębiorcom oraz wzbogacić ofertę usług i produktów dla sektora MŚP.
SGB będzie także kontynuował strategię cyfryzacji, realizowaną intensywnie od 2019 r.
„Ta strategia będzie kontynuowana ze szczególną energią. Zapewni grupie jakościowy skok w procesie optymalizacji systemów centralnych oraz automatyzacji działań, obniżenia kosztów infrastruktury informatycznej, narzędziowego wsparcia sprzedaży, uproszczenia procedur czy wreszcie rozwijania zabezpieczeń związanych z cyberbezpieczeństwem” – czytamy także.
Poprawa efektywności
Grupa zamierza także poprawiać efektywność – obniżyć koszty utrzymania infrastruktury, a także – poprzez centralizację – koszty zakupów. Jednocześnie położy nacisk na wzrosty przychodów we wszystkich bankach Zrzeszenia.
„Jednym z celów SGB do 2024 roku będzie zwiększenie poziomu skali swojej działalności o około 20% biorąc pod uwagę coraz efektywniejszą dystrybucję swojej oferty, a także zwiększenie efektywności swoich działań. Grupa przewiduje osiągnąć ROE do 2024 na poziomie 7%” – czytamy także.
SGB planuje również powstanie dedykowanej sieci obsługi banków spółdzielczych SGB, zespołów doradców oraz narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie relacjami.
W ramach Zrzeszenia SGB nadal będzie rozwijana Security Operations Center, jednostka odpowiedzialna za 24-godzinny monitoring oraz alarmowanie w przypadku pojawienia się potencjalnych zagrożeń ze strony cyberprzestępców, podano także.
SGB-Bank SA zrzesza obecnie 192 banki spółdzielcze i razem z nimi tworzy Spółdzielczą Grupę Bankową (SGB), która posiada sieć ponad 1500 placówek z dostępem do blisko 4000 bankomatów.