SGB-Bank wspiera dzieci z chorobą nowotworową

SGB-Bank wspiera dzieci z chorobą nowotworową
akcja „RakReaton”
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W SGB rusza nas pomaganie! Dlatego przez cały wrzesień zbieramy kilometry w ogólnopolskim wyzwaniu sportowym RakReaton. W ten sposób aktywnie wspieramy dzieci z chorobą nowotworową, czytamy w informacji prasowej SGB-Bank.

RakReaton jest częścią ogólnopolskiej Kampanii „Złotej Wstążki”. To charytatywne wyzwanie sportowe, w którym bierzemy udział od samego początku, po raz czwarty. Również od początku SGB-Bank SA jest partnerem wydarzenia.

Pomagamy aktywnie i kreatywnie

Pomaganie i sport to w Zrzeszeniu SGB dwie rzeczy, które od zawsze idą ze sobą w parze. Doskonałym przykładem są nie tylko poprzednie edycje RakReatona, ale również Wyzwanie Sportowe SGB, w którym tylko w 2023 roku wzięło udział ponad 6 tysięcy osób.

1 milion 200 tysięcy kilometrów

4. edycja RakReatonu startuje 1 września i trwa przez cały miesiąc. W tym roku naszym celem jest pokonanie 1 miliona 200 tysięcy kilometrów.

Nieprzypadkowa i symboliczna liczba – co roku u 1200 dzieci i nastolatków w Polsce diagnozowana jest choroba nowotworowa. Jeśli wspólnie uda nam się osiągnąć cel, partnerzy wyzwania: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej i Grupa Impel przekażą 120 tysięcy złotych na wsparcie i leczenie dzieci.

Banki Spółdzielcze SGB stawiają na wzajemność i aktywność. Pomagamy lokalnym społecznościom, ale nie tylko. Wiemy też, że każdy najmniejszy gest, krok i wysiłek ma znaczenie”mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA.

„Dzięki udziałowi w Kampanii Złotej Wstążki możemy pomóc dzieciom, a jednocześnie zadbać o swoje zdrowie. SGB-Bank z przyjemnością kolejny raz został partnerem tego wydarzenia. W SGB naprawdę rusza nas pomaganie. Wspieramy RakReaton od samego początku i namawiamy innych do tego samego: pomóżmy dzieciom chorym na nowotwory i dajmy im szansę na wyzdrowienie – dodaje Mirosław Skiba.

Bądźmy czujni i uważni

We wrześniu, miesiącu świadomości nowotworów dziecięcych, Kampania „Złotej Wstążki” ma przypominać o tym, jak ważna jest onkoczujność rodziców i lekarzy.

W tym roku wspólnie z organizatorem kampanii, Fundacją „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, chcemy zwiększać świadomość rodziców, bliskich i lekarzy w zakresie tego, jakie są wczesne symptomy nowotworów dziecięcych, jak je rozpoznać i co robić, kiedy podejrzewamy najgorsze.

„Współpraca całego środowiska pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, dzięki czemu stworzymy silną i zaangażowaną społeczność, która będzie ukierunkowana na zapewnienie każdemu choremu dziecku i nastolatkowi w Polsce kompleksowego wsparcia, zrozumienia i szansy na skuteczne wyleczenie” – wyjaśnia Anna Apel, Prezes Zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.

Rusza nas pomaganie

W aplikacji Activy, która jest partnerem technologicznym wydarzenia, kilometry będziemy liczyć w wielu dostępnych aktywnościach. Jesteśmy przekonani, że każdy znajdzie coś dla siebie. Spośród wielu możliwości kilometry można liczyć na rowerze, hulajnodze, rolkach, deskorolce, podczas biegu, spaceru, wędrówki i nawet na bieżni.

W tym roku nowością są także kroki. To doskonała opcja na pomaganie dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z regularną aktywnością… lub po prostu nie mają czasu w ciągu dnia, by wsiąść na rower, czy pójść na dłuższy spacer.

Jeśli chcesz do nas dołączyć – nie czekaj! Dobrze dbać o siebie… i przy okazji pomagać podopiecznym fundacji.

Informacje o RakReatonie znajdziesz na stronie https://rakreaton2023.activy.app/ lub https://naratunek.org/rakreaton-rusza-mnie-pomaganie/ 

Źródło: SGB-Bank SA