SGB-Bank S.A. wprowadza nowy model bankomatów
SGB-Bank S.A. i First Data Polska S.A. poinformowały o zakończeniu procesu certyfikacji bankomatów nowego dostawcy. Urządzenia Nautilus Hyosung, dostarczane przez firmę Sygnity SA, są już dostępne w sieci Spółdzielczej Grupy Bankowej.
First Data Polska, która od 1999 roku obsługuje bankomaty należące do Zrzeszenia SGB, w zakresie zarządzania, monitoringu technicznego oraz przetwarzania transakcji, wspierała SGB-Bank w uzyskaniu certyfikacji M-TIP (MasterCard – Terminal Integration Process) oraz ADVT (Acquirer Device Validation Toolkit), wymaganych przez międzynarodowe organizacje płatnicze przed wprowadzeniem do użycia każdego nowego typu bankomatu lub terminala płatniczego. SGB-Bank jest tym samym pierwszym bankiem w Polsce, posiadającym niezbędne certyfikacje w zakresie rozwiązania oferowanego przez Nautilus Hyosung.
Zakończone sukcesem testy funkcjonalne nowych bankomatów poświadczają możliwość dokonywania transakcji gotówkowych i bezgotówkowych przez posiadaczy kart. W przyszłości, obok wypłaty gotówki, sprawdzenia salda czy odblokowania i zmiany PINu w urządzeniach marki Nautilus Hyosung będzie możliwe wdrożenie obsługi transakcji niestandardowych, takich jak przelew czy spłata zadłużenia.
„Jako bank zrzeszający, umożliwiamy Bankom Spółdzielczym wybór technologii dostosowanej do lokalnych potrzeb. To właśnie popularność transakcji bankomatowych w grupie klientów banków należących do Zrzeszenia zaowocowała decyzją o wdrożeniu w sieci bankomatów SGB sprzętu nowego producenta” – powiedział Robert Hegmit, Dyrektor Centrum Operacyjnego i IT SGB-Banku S.A.
„Naszą rolą, jako dostawcy produktów i usług dla sektora instytucji finansowych, jest wspieranie naszych klientów w osiąganiu celów biznesowych oraz efektywności operacyjnej. Sprawna realizacja projektu certyfikacji nowego modelu bankomatu dla banku SGB była możliwa dzięki zaangażowaniu wszystkich stron oraz pracy zespołu doświadczonych ekspertów” – dodała Jolanta Rycerz, Dyrektor Pionu Sprzedaży Usług Bankowych, First Data Polska S.A.
„Sygnity stawia na rozwiązania z zakresu automatyki bankowej, które umożliwiają instytucjom finansowym zachowanie efektywności kosztowej w kanałach tradycyjnych. Wiemy, że sprawne bankomaty to jeden z czynników kluczowych z punktu widzenia banków i posiadaczy kart, dlatego nasza oferta oparta jest na nowoczesnych urządzeniach o bardzo niskiej awaryjności. Mamy nadzieję, że wysoka jakość naszych usług uzyska potwierdzenie w opinii SGB-Bank S.A. i jego klientów” – powiedział Bogdan Zborowski, Wiceprezes ds. Sprzedaży w Sygnity SA.
Źródło: SGB-Bank S.A.