Rozwiązania dla klientów PKO BP z terenów objętych stanem klęski żywiołowej

Rozwiązania dla klientów PKO BP z terenów objętych stanem klęski żywiołowej
Fot. stock.adobe.com/OlekAdobe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych, poinformował Bank.

Klienci indywidualni – kredyt hipoteczny, pożyczka gotówkowa

Klienci indywidualni mogą liczyć na zawieszenie w spłacie pożyczki gotówkowej oraz kredytu hipotecznego na 3 miesiące bez żadnych opłat. Kapitał i odsetki z tego okresu zostaną rozłożone na pozostałe raty pozostające do spłaty, okres kredytowania pozostaje bez zmian.

W przypadku pożyczek gotówkowych umożliwimy również wydłużenie okresu spłaty. Bank rezygnuje z prowizji i opłat za zastosowanie zawieszenia spłaty rat.

Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy oświadczenie i dyspozycja klienta.

Wnioski będzie można składać w oddziałach od 23 września do końca października 2024 roku.

Bank pracuje nad możliwością złożenia takiego wniosku w kanałach zdalnych – w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.

Bank prowadzi rozmowy, aby zawieszeniem spłaty rat objąć również osoby spłacające Bezpieczny Kredyt 2% oraz Kredyt rodzinny.

Czytaj także: Banki zapowiadają pomoc dla firm i osób dotkniętych powodzią

Klienci firmowi i rolnicy

Także klienci firmowi i rolnicy mogą skorzystać z zawieszenia spłaty rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych kredytu na maksymalnie 3 miesiące.

Wystarczy, że złożą taką dyspozycję w oddziale od 23 września do końca października 2024 roku.

Bank proponuje firmom także uproszczony sposób przedłużania kredytu w rachunku firmowym. Kredyty te zostaną automatycznie odnowione na kolejnych 12 miesięcy lub przedłużone o max. 6 miesięcy.

Z kolei klienci, którzy korzystają z leasingu mogą zawiesić spłatę rat kapitałowych.

Czytaj także: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców przez rok będzie spłacał raty kredytów hipotecznych osób dotkniętych powodzią

Wsparcie dla pracowników PKO Banku Polskiego

Wśród poszkodowanych są pracownicy PKO BP, a także ich bliscy. Priorytetem od początku jest ochrona ich życia i zdrowia, dlatego w pierwszej kolejności bank skupił się na zapewnieniu im niezbędnej pomocy.

Pracownicy mogą wystąpić do banku o bezzwrotne zapomogi, wprowadzone zostały też usprawiedliwione, pełnopłatne nieobecności w pracy osób z terenów powodziowych.

Czytaj także: Adwokaci oferują bezpłatną pomoc prawną osobom poszkodowanym w czasie powodzi

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP