Rozpoczął się Tydzień Płatności Bezgotówkowych, ze specjalnym programem dla seniorów
Tydzień Płatności Bezgotówkowych odbywa się w ramach kampanii Warto Bezgotówkowo, która została zainicjowana przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, a koordynowana jest przez Warszawski Instytut Bankowości.
Jej celem jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach z bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności.
Korzyści obrotu bezgotówkowego
W kampanii Warto Bezgotówkowo organizatorzy zachęcają Polaków do aktywnego korzystania z płatności bezgotówkowych.
Dla konsumentów i dla przedsiębiorców oznaczają one oszczędność czasu, większe bezpieczeństwo i wygodę.
Czytaj także: Fundacja Polska Bezgotówkowa partnerem strategicznym Programu Edukacyjnego „Warto Bezgotówkowo”!
Specjalny program dla seniorów
Bardzo ważną grupą, która coraz aktywniej korzysta z płatności bezgotówkowych są seniorzy. Ze względu jednak na bardzo szybko następujące zmiany technologiczne i istniejące w wielu rejonach naszego kraju wykluczenie cyfrowe, są szczególnie narażeni na wyłudzenia i ataki cyberprzestępców.
Szczególnie też muszą o siebie zadbać w obliczu pandemii COVID-19. Dlatego podczas Tygodnia Płatności Bezgotówkowych przygotowane zostały różnego rodzaju materiały dedykowanych szczególnie seniorom.
Tematy webinariów i spotkań online
W ramach Tygodnia będzie można zapoznać się z m.in.:
‒ Wirtualnymi rozmowami o bezgotówkowym świecie z przedstawicielami eService, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Santander Bank Polska czy VISA;
‒ Animacjami prezentującymi zalety płatności bezgotówkowych;
‒ Wynikami badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2020”;
‒ Debatą „Obrót bezgotówkowy w Polsce u progu trzeciej dekady XXI wieku – szanse, wyzwania, zagrożenia” w ramach konferencji CyberAcademy;
‒ Broszurami edukacyjnymi nt. bezpiecznego korzystania z płatności bezgotówkowych;
‒ Webinarami dla seniorów nt. bezpiecznego bankowania i korzystania z kart płatniczych.
Czytaj także: W czasie pandemii COVID-19 27 proc. Polaków zrezygnowało z płatności gotówką lub ograniczyło je
Gdzie szukać szczegółowych informacji nt. Tygodnia Płatności Bezgotówkowych?
Do kampanii już teraz przyłączyło się wiele firm i instytucji.
Są to między innymi banki, organizacje kartowe, uczelnie, samorządy terytorialne oraz media.
Do udziału Organizatorzy zapraszają wszystkie podmioty zainteresowane upowszechnianiem płatności bezgotówkowych.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.WartoBezgotowkowo.pl