Rozmowa z Dariuszem Olkiewiczem o nadziejach związanych z funkcjonowanie Centrum Uslug Wspólnych

Rozmowa z Dariuszem Olkiewiczem o nadziejach związanych z funkcjonowanie Centrum Uslug Wspólnych
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dariusz Olkiewicz - Wiceprezes Zarządu Banku Polskiej Spółdzielczości

Dariusz Olkiewicz: Długoterminowa wizja to jest przede wszystkim praca wspólna, czyli wspólna informatyka, wspólne zarządzanie projektami, wspólny katalog produktów dla wszystkich banków spółdzielczych. Można wymieniać dużo wspólnych procesów jakie chcemy realizować dzięki temu, że chcemy zbudować wspólną infrastrukturę informatyczną, wspólne systemy, ale chodzi nam o wspólne hasło. W większości banki spółdzielcze w tematach back office robią to samo, ale nie robią tak samo. Dzięki Centrum Usług Wspólnych będziemy robić to samo tak samo. Na tym możemy w skali zrzeszenia zaoszczędzić ogromne środki idące w grube miliony. Efekty naprawdę mogą być ogromne – nie tylko finansowe, ale też to, co pozwoli nam skutecznie konkurować z bankami komercyjnymi, czy innymi jednostkami.

Rozwiązania, które dziś są niedostępne dla nas ze względów cenowych, dzięki temu, że pieniądze wrzucimy do wspólnego worka będzie nas stać na rozwiązania drogie, ale bardzo potrzebne klientom. To, co planujemy, czyli Centrum Usług Wspólnych w tym kierunku będzie zmierzać.

Oprócz tego jest bardzo wiele tematów, które wiążą się z administracją publiczną i tam również, podobnie jak banki komercyjne, chcemy udostępnić usługi klientom całego zrzeszenia. W tym kierunku będziemy szli. Jeśli chodzi o terminy to raczej ten rok – wtedy pierwsze usługi będziemy w stanie udostępnić. Pewne szlaki mamy przetarte i powinno pójść łatwiej, ale wiemy, że jest jeszcze sporo pracy z KIRem, Ministerstwem Cyfryzacji, aby to wszystko przygotować i bankom udostępnić.

Najważniejsze jest to, abyśmy mieli zaufany profil. Dzięki temu otwiera się każdy z systemów. O to chodzi, że zaufanym profilem mamy dostęp do wszystkich systemów, jest jedno uwierzytelnienie.

Najbardziej nam zależy nie na punktach, które kierowcy mogą przejąć – to jest gadżet. Chodzi o to, aby zajrzeć do ZUSu, aby przedsiębiorca zajrzał jakie ma składki, abyśmy my mogli naszego klienta w bazach pesel czy innych weryfikować i sprawdzać do wniosków kredytowych. To rzeczywiście jest nam potrzebne jako narzędzie pracy banku i jako narzędzie naszych klientów, którzy dzięki temu mają łatwiejszy dostęp do rządowych systemów.

Materiał wideo dostępny na kanale youtube

aleBank.pl