Rośnie sprzedaż ubezpieczeń przedłużonej gwarancji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

wykresy.finanse.01.400x267Według danych AIG w 2013 r. sprzedaż ubezpieczeń przedłużonej gwarancji obejmującej sprzęty RTV i AGD wzrosła o ok. 40 proc. rok do roku. W tym samym czasie o blisko 1/3 wzrosła również liczba szkód zgłaszanych przez klientów.

Od momentu wprowadzenia na rynek przedłużonej gwarancji, AIG ubezpieczyła w Polsce już blisko 400 tys. urządzeń o łącznej wartości ponad 500 mln złotych. Obecnie firma współpracuje z Media Markt, Saturn, RTV Euro AGD, Neonet i Auchan.

„Tak znaczący wzrost sprzedaży polis przedłużonej gwarancji to w dużej mierze efekt rosnącej świadomości ubezpieczeniowej Polaków, którzy coraz częściej decydują się na zakup wysokiej jakości sprzętu elektronicznego oraz urządzeń AGD” – tłumaczy Paweł Zieliński, dyrektor regionalny ds. produktu przedłużonej gwarancji na Europę w AIG.

Jak wynika z danych AIG za 2013 r., blisko 1/3 klientów, którzy zgłosili szkodę objętą przedłużoną gwarancją, otrzymało w efekcie zupełnie nowy sprzęt. Średni czas wymiany urządzenia wyniósł ok. 5 dni roboczych, natomiast naprawy ok 10-14 dni roboczych.

Źródło: PIU