Rośnie popularność i zasięg usługi MasterCard Płać kartą i wypłacaj
53 tysiące punktów handlowo-usługowych oferujących usługę i ok. 1,15 miliona transakcji na łączną sumę ponad 126 milionów złotych w II kwartale b.r.1 - nigdy jeszcze wypłacanie pieniędzy z kasy podczas zakupów w sklepie, hipermarkecie, czy na stacji benzynowej, nie było tak popularne. MasterCard ruszył właśnie z drugą odsłoną kampanii promującej usługę Płać kartą i wypłacaj. Kampania, obejmująca prasę, internet i outdoor, potrwa do końca roku.
Płać kartą i wypłacaj to usługa umożliwiająca wypłatę gotówki (do 300 PLN) z kasy punktu handlowo-usługowego podczas płatności za zakupy kartą. W prosty i wygodny sposób ułatwia konsumentom dostęp do niewielkich kwot, przydatnych przy drobnych płatnościach tam, gdzie nie ma możliwości zapłacenia kartą. Skorzystać mogą z niej użytkownicy niemal wszystkich kart debetowych oraz części kart kredytowych. Każda transakcja wypłaty gotówki w sklepowej kasie jest dla bezpieczeństwa potwierdzana kodem PIN. Obecnie konsumenci mogą korzystać z tej wygodnej usługi m.in. na wszystkich stacjach własnych Orlen i Bliska2, w delikatesach Alma, supermarketach i hipermarketach Carrefour, sieci sklepów Freshmarket, Żabka, Krakowski Kredens, Małpka Express czy sklepach branży RTV/AGD Media Markt i Saturn.
Jak pokazuje raport przygotowany przez Narodowy Bank Polski, możliwość wypłaty gotówki z kasy, czyli tzw. cashback, pod koniec czerwca 2014 r. oferowało na naszym rynku ok. 53 tys. punktów handlowo-usługowych. W II kwartale bieżącego roku dokonano ponad 1,15 miliona tego typu transakcji, co oznacza wzrost o ponad 31% w stosunku do I kwartału 2014. O ponad 29% wzrosła również wartość transakcji, która łącznie wyniosła ponad 126 milionów złotych.
„Podczas pierwszej części kampanii edukacyjnej usługi Płać kartą i wypłacaj mówiliśmy, że dzięki odpowiedniej komunikacji i promocji, może stać się ona o wiele bardziej popularna wśród polskich konsumentów. Skupialiśmy się wówczas przede wszystkim na budowaniu świadomości tej usługi wśród użytkowników kart płatniczych” – mówi Luiza Derek, Dyrektor Marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe. – „Liczymy na to, że kolejna, jesienna odsłona kampanii usługi Płać kartą i wypłacaj może jeszcze bardziej przyspieszyć jej rozwój, między innymi dzięki zwiększaniu świadomości konsumentów, w których placówkach można z niej korzystać„
Badanie, które w zeszłym roku przeprowadziła firma TNS Polska na zlecenie MasterCard, wykazało, że konsumenci, wśród przyczyn niekorzystania z tej usługi, wymieniali nie tylko małą wiedzę na jej temat, ale również ograniczoną liczbę miejsc, w których jest ona dostępna. „Teraz punktów handlowo-usługowych, w których można skorzystać z Płać kartą i wypłacaj, jest znacznie więcej i ich liczba systematycznie rośnie” – podkreśla Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – „Wychodząc konsumentom naprzeciw, chcemy pokazać, że cashback jest szczególnie przydatny tam, gdzie sieć bankomatowa nie jest zbyt mocno rozwinięta. Wierzymy, że większa dostępność usługi Płać kartą i wypłacaj zachęci Polaków do częstszego korzystania z kart płatniczych” – dodaje Bartosz Ciołkowski.
Promując usługę w drugiej połowie 2014 roku, MasterCard realizował akcje marketingowe z punktami handlowo-usługowymi, informujące o dostępności usługi Płać kartą i wypłacaj. Jesienna odsłona kampanii kładzie nacisk na informowanie klientów, w których placówkach handlowo-usługowych można z niej korzystać. „Będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami, aby o naszej usłudze mogło usłyszeć jeszcze więcej konsumentów” – dodaje Bartosz Ciołkowski.
Źródło: MasterCard
(1) Narodowy Bank Polski, Informacja o kartach płatniczych – II kwartał 2014
(2) Lista punktów PKN Orlen oraz Bliska, w których dostępna jest usługa „Płać kartą i wypłacaj” znajduje się na: www.mastercard.pl/lista_stacji