Revolut udostępnia aplikację do demaskowania oszustów telefonicznych

Revolut udostępnia aplikację do demaskowania oszustów telefonicznych
Źródło: Revolut,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Revolut wprowadza w Polsce funkcję In-App calls, która pomoże klientom indywidualnym zdemaskować oszustów telefonicznych i zapobiec utracie danych lub pieniędzy.

Podszywanie się to oszustwo, w którym przestępca udaje, że kontaktuje się w imieniu banku, instytucji lub osoby zaufania publicznego, a następnie skłania ofiarę, żeby przekazała mu pieniądze lub dane wrażliwe, które mogą posłużyć do przejęcia pieniędzy ofiary. Ten typ oszustwa dotyka także klientów Revolut – czytamy w informacji prasowej banku.

Dlatego, Revolut rozwija i testuje rozwiązania, których oszuści nie będą w stanie imitować. Funkcja In-App calls to sposób, aby zainicjować rozmowę z konsultantem działu pomocy w bezpiecznym środowisku, wewnątrz aplikacji Revolut.

Jeśli dział pomocy będzie próbował skontaktować się z klientem indywidualnym telefonicznie, będzie to połączenie inicjowane z wewnątrz aplikacji Revolut (poza sporadycznymi wyjątkami). Rozwiązanie ma też zadebiutować niebawem w Revolut Business (usługi dla firm). 

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Cyberbezpieczeństwo | Obecne regulacje utrudniają funkcjonowanie systemu płatniczego

Jak szybko zdemaskować scam?


“Oszustwa polegające na podszywaniu się pod instytucje lub osoby, mogą stanowić dla klientów duże zagrożenie. Najbardziej efektywnym sposobem przeciwdziałania, jest wyrwać ofiarę spod wpływu oszusta i iluzji w jakiej się znajduje, zanim dojdzie do przekazania pieniędzy. W tym celu oddajemy klientom narzędzie, które pozwoli szybko zdemaskować scam” – powiedział Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut i dodał:

„Dział pomocy, do inicjowania kontaktu telefonicznego z klientem indywidualnym, będzie używał aplikacji Revolut. Połączenie będzie z wewnątrz aplikacji. Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane, połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut – najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji Revolut daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem a nie oszustem”

Jak zapewnia Revolut klienci potrzebujący pomocy powinni jej szukać za pośrednictwem funkcji czatu pomocy w aplikacji, co jest najbezpieczniejszą i najszybszą metodą rozmowy z obsługą klienta.

Czytaj także: Raport Specjalny | IT@BANK 2024 – Red Hat | Polacy stracili niemal 330 mln zł przez oszustwa finansowe | Czy AI powstrzyma przestępców?

Źródło: Revolut Bank