Revolut ma już 4,5 mln klientów w Polsce

Revolut ma już 4,5 mln klientów w Polsce
Fot. stock.adobe.com / vejaa
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Revolut osiągnął zysk na poziomie 1,4 mld $ w 2024 roku i ma już na świecie 52,5 mln klientów. W Polsce liczba klientów banku przekroczyła poziom 4,5 miliona. Nasz kraj to obecnie 4 największy rynek Revolut po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii, czytamy w informacji banku.

Revolut Group opublikował 24 kwietnia sprawozdanie roczne za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2024 r., wykazując wzrost we wszystkich segmentach działalności i czwarty z rzędu rok, w którym spółka utrzymuje rentowność.

Źródło: Revolut

Revolut w Polsce

Do Revolut w Polsce dołączyło ponad 1 milion klientów indywidualnych (2024 vs 2023), co oznacza wzrost o 34% (2024 vs 2023), podczas gdy liczba klientów firmowych powiększyła się o 52% (2024 vs 2023).

Szybko rosnącą grupą (+109% r/r) jest też 412 tysięcy klientów inwestujących z pomocą Revolut (2024 vs 2023). Całkowita liczba aktywnych klientów miesięcznie w Polsce wzrosła o 27% (2024 vs 2023). 

Polscy klienci mieli na swoich kontach depozyty o wartości 1,222 mld £ w dniu 31 grudnia 2024 r. (+56% w 2024 vs 2023). Wartość środków na oprocentowanych kontach oszczędnościowych wzrosła o 119% (2024 vs 2023).

Z kolei liczba klientów korzystających z usług kredytowych wzrosła o 33% (2024 vs 2023), a wartość portfela kredytów o 70% (2024 vs 2023). Revolut Bank oferuje w Polsce m.in. kredyty konsumenckie, kredyty konsolidacyjne, karty kredytowe i kredyty ratalne w karcie kredytowej. 

Liczba transakcji z pomocą Revolut w Polsce przekroczyła 525 milionów (+49% w 2024 vs 2023). Większość transakcji kartowych zrealizowana była z pomocą kart fizycznych (74%), podczas gdy karty wirtualne odpowiadały za 26% transakcji (bez zmiany 2024 vs 2023).

Wśród 256 milionów transakcji kartami fizycznymi i wypłat z bankomatów (+48% w 2024 vs. 2023) ponad 62% wykonanych było w Polsce.

Czytaj także: Revolut ma już 1 mln klientów płacących BLIKIEM

Plany Revoluta w Polsce

Z pomocą nowych partnerstw i kontynuując sukces płatności BLIK, które w zaledwie 5 miesięcy aktywowało w Revolut ponad 1 milion polskich klientów, bank planuje kolejne premiery innowacyjnych produktów z obszaru codziennych finansów.

Wśród produktowych premier zaplanowanych na 2025 r. są między innymi program lojalnościowy (ekosystem korzyści RevPoints) i usługi komunikacji miejskiej (transport publiczny).

“Pracujemy nad zwiększeniem wartości oferty usług i produktów Revolut dla klientów w Polsce. Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe – jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa – jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne – jak europejskie plany inwestycyjne, o globalne usługi łączności – jak karty eSIM, czy o benefity związane ze stylem życia – jak program korzyści RevPoints.

Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych – od płatności BLIK, po transport publiczny. Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru, z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce” – powiedział Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Revolut Bank w Polsce i Europie Północnej.

Czytaj także: Revolut przedstawił swoje plany na 2025 rok

Źródło: Revolut Bank