Restrukturyzacja w Getin Noble Bank: zwolnienia obejmą nie więcej niż 650 osób
Jak podał Getin Noble Bank, zwalnianym pracownikom zostanie zaoferowane wsparcie wewnętrzne w postaci tzw. outplacementu. Na koniec maja 2021 r. bank zatrudniał 3.570 osób.
W celu przyspieszenia realizowanych procesów naprawczych oraz wzmocnienia efektywności biznesowej Zarząd Getin Noble Banku podjął decyzję o intensyfikacji rozwoju zdalnych kanałów obsługi oraz koncentracji na strategicznie istotnych liniach biznesowych.
„Decyzja ta jest efektem przeprowadzonej rewizji modelu działania banku w kluczowych segmentach rynku. Koniecznym zmianom organizacyjnym będzie towarzyszyła optymalizacja struktury zatrudnienia” – napisano w komunikacie.
Bank będzie koncentrował się na segmencie klientów detalicznych
Bank będzie koncentrował się na segmencie klientów detalicznych, a głównymi obszarami rozwoju działalności kredytowej pozostaną consumer finance oraz leasing.
Czytaj także: Getin Noble Bank: 87,9 mln zł straty netto w I kw. 2021 roku >>>
Strategia biznesowa dla bankowości firmowej
Strategia biznesowa dla bankowości firmowej ma być zorientowana na efektywne kapitałowo i kosztowo segmenty rynku, w których bank posiada przewagę konkurencyjną. Bank będzie dalej rozwijał swoją ofertę skierowaną do deweloperów, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, JST oraz w segmencie automotive.
„Rozwój nowoczesnej bankowości elektronicznej, konsolidacja i automatyzacja wybranych procesów biznesowych oraz optymalizacja struktury są konieczne dla dalszego wzmocnienia efektywności i intensyfikacji działań zmierzających do poprawy wyników finansowych banku w perspektywie średnio- i długoterminowej. Naszym nadrzędnym celem pozostaje szybki powrót na ścieżkę trwałej rentowności i odbudowa współczynników kapitałowych banku” – powiedział, cytowany w komunikacie, członek zarządu Mateusz Solak.