eService największym agentem rozliczeniowym w regionie
1 738 842 transakcje płatnicze zrealizowane w ciągu godziny, czyli o prawie 18 proc. więcej niż w 2021 roku. To jeden z rekordów eService, który padł podczas ostatniego szczytu zakupów – przed ubiegłorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Firma odnotowała też znaczny wzrost liczby terminali oraz sklepów internetowych, które obsługuje w 11 krajach Europy.
W roku 2022, jako pierwszy i jak dotąd jedyny uczestnik programu Polska Bezgotówkowa, przekroczył próg 100 tysięcy terminali udostępnionych bezpłatnie polskim przedsiębiorcom. Wyniki te umacniają pozycję eService jako lidera rynku płatności elektronicznych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Nowości 2022 roku – terminal aplikacyjny LikePOS
– Miniony rok był dla eService czasem intensywnego wzrostu, a także wdrażania nowych usług dla naszych klientów w kraju i za granicą. Szczególne znaczenie miało wprowadzenie terminala aplikacyjnego LikePOS. To rozwiązanie wkracza w nowy obszar naszych usług i pozwala bezpiecznie wykorzystywać smartfony jako w pełni funkcjonalne, kieszonkowe terminale płatnicze. W roku 2022 udostępniliśmy je w Polsce oraz w Czechach, gdzie szybko zyskują coraz większe zainteresowanie – mówi Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.
– Duże tempo wzrostu obserwowaliśmy także w liczbie terminali i naszych usługach eCommerce. Liczba sklepów internetowych korzystających z bramek płatniczych obsługiwanych przez eService wzrosła do 25 tysięcy – podsumowuje Joanna Seklecka.
Czytaj także: eService wprowadza na polski rynek terminal w smartfonie LikePOS
Polska firma liderem w Europie Środkowo-Wschodniej
Liczba terminali płatniczych, które eService obsługuje w Polsce, osiągnęła na koniec 2022 roku 324,5 tysięcy. To ok. 57 proc. wszystkich urządzeń, dla których firma rozlicza transakcje w całej Europie (570 tys.). Wyniki te dają mu pozycję największego agenta rozliczeniowego w regionie.
Duże zaangażowanie w rozwój krajowego rynku usług płatniczych oraz wsparcie polskich przedsiębiorców sprawiło też, że firma po raz kolejny otrzymała tytuł Lidera sprzedaży Programu Polska Bezgotówkowa.
Badania rynku i odpowiedź na rzeczywiste potrzeby
W 2022 roku firma intensywnie rozwijała też ofertę specjalistycznych rozwiązań dostosowanych do potrzeb mikro przedsiębiorców, firm handlowych oraz dużych, międzynarodowych sieci handlowych. Przeprowadziła kolejną – międzynarodową – edycję badania preferencji płatniczych oraz postaw konsumentów wobec płatności bezgotówkowych. Zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystuje do tworzenia usług odznaczających się prostotą i wygodą użytkowania.
Dobrym tego przykładem może być udostępniony w ubiegłym roku EVO Collect, czyli rozwiązanie usprawniające i automatyzujące rozliczenia prowadzone przez przedsiębiorców z ich klientami.
Czytaj także: Polacy liderami płatności elektronicznych
Edukacja i zaangażowanie społeczne
Działania eService wykraczają poza sferę biznesową. Firma przywiązuje dużą wagę do rozwoju zawodowego pracowników oraz wspierania inicjatyw społecznych i edukacji.
Owocem tego modelu działania jest np. udostępnienie usługi Płacę i Pomagam. Dzięki niej Organizacje Pożytku Publicznego mogą prowadzić zbiórki pieniędzy przekazywanych przez posiadaczy kart płatniczych – przy okazji zakupów opłacanych na terminalach eService.
Kolejnym przykładem są internetowe poradniki, wyjaśniające przedsiębiorcom zmiany w zakresie ich obowiązków wynikających z nowych przepisów prawa – np. Ustawy Polski Ład, Dyrektywy Omnibus czy Dyrektywy PSD2.
Inicjatywy podejmowane przez eService oraz osiągane wyniki zyskują wiele pozytywnych ocen i nagród. Wśród ważniejszych, przyznanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, na uwagę zasługują m.in.: tytuł Superbrands, Lider Sprzedaży Programu Polska Bezgotówkowa, Finansowa Marka Roku czy Friendly Workplace.
Czytaj także: 62 proc. Polaków preferuje płatności elektroniczne w sklepach stacjonarnych