Raport Specjalny | Nowe Technologie | Szpica innowacji

Raport Specjalny | Nowe Technologie | Szpica innowacji
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Droga od awangardy do standardu na współczesnym rynku potrafi być bardzo krótka. Produkty technologiczne dla polskiego sektora bankowego tworzą zarówno krajowi, jak i międzynarodowi eksperci. Powstają one także na konkursach innowacji. Czy to oznacza, że wciąż jesteśmy w awangardzie?

Polskie banki są innowacyjne” – takie tezy pojawiają się na branżowych konferencjach. Czy jednak sektor nie wyhamował i czy nie dał wyprzedzić się innym graczom? W globalnych zestawieniach nasze banki bardzo często wiodą prym i wyznaczają nowe standardy. Zdobywają także prestiżowe nagrody na całym świecie, a Polska jest inkubatorem innowacyjnych rozwiązań dla wielu firm z branży finansowej. Dlaczego? Po trosze dlatego, że im młodsza gospodarka, tym większa szansa, że wdrażane technologie i rozwiązania wdrożone są po prostu nowocześniejsze.

Według Łukasza Sieradzana-Sobolewskiego, eksperta w Departamencie Strategii PKO Banku Polskiego, nagrody są cenne dla każdej organizacji, ale nie są celem samym w sobie. – Znacznie lepszym wskaźnikiem dla oceny zaawansowania cyfrowego są dedykowane temu obszarowi rankingi międzynarodowe, a w tych polskie banki nieustannie plasują się na wysokich pozycjach – zauważa.

To, że instytucje finansowe muszą dziś wdrażać innowacyjne technologie jest niezaprzeczalne. Przykładowo – w sferze marketingu obecne realia i konkurencja ze strony fintechów sprawiają, że inwestowanie w rozwój cyfrowy ma dla tych organizacji kluczowe znaczenie. Ten skok, mający na celu dogonienie tzw. cyfrowych tubylców, wymaga od dyrektorów marketingu (CMO, ang. chief marketing officer) przyjęcia strategii skoncentrowanej na klientach i próby zapewnienia im zróżnicowanych doświadczeń. To moment, by zacząć inwestować w modernizację przestarzałych technologii marketingowych i wzbogacać je o nowe możliwości, takie jak sztuczna inteligencja i automatyzacja. Warto pomyśleć o dostosowaniu produktów i usług do klientów, a decyzje zacząć wreszcie opierać na uzyskanych danych. W cyfrowo połączonym świecie to właśnie charakter, jakość i aktualność danych decyduje o efektywności obsługi klienta.

Cyfrowa awangarda

– Polski sektor bankowy nie przestaje inwestować w nowoczesne technologie. Innowacje nie tylko usprawniają procesy w banku i wspierają pracowników w codziennych zadaniach, ale przede wszystkim odpowiadają na potrzeby i oczekiwania klientów. Coraz większą rolę w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK