Raport Specjalny | Cyberbezpieczeństwo | Wiedzy nigdy za wiele

Raport Specjalny | Cyberbezpieczeństwo | Wiedzy nigdy za wiele
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Edukacja finansowa w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie to nic innego jak uświadamianie klientów, by w bardziej bezpieczny sposób poruszali się w systemach bankowości internetowej i mobilnej. Dlatego projekty edukacyjne prowadzone przez banki zazwyczaj zawierają komponent cyberbezpieczeństwa, który nierozłącznie wiąże się z ich działalnością i odpowiedzialnością społeczną.

Marcin Złoch

– Postanowiliśmy zacząć od podstaw budujących świadomość zasad cyberbezpieczeństwa i przygotować uczestników na najczęściej występujące zagrożenia, z którymi mogą się zetknąć – informuje Justyna Pietrewicz-Dąbrowska, menedżerka ds. komunikacji marketingowej w BNP Paribas Banku Polska.

Pod hasłem „Bezpiecznie jak w banku – na Twoim komputerze i smartfonie” Departament Bezpieczeństwa BNP Paribas Banku Polska, we współpracy z doświadczonym metodykiem, przygotował scenariusze zajęć dostosowane do potrzeb i możliwości trzech grup wiekowych: uczniów starszych klas szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych oraz seniorów.

– Jesteśmy przekonani, że po takich zajęciach zarówno pieniądze, jak i ważne dane uczestników warsztatów staną się bezpieczniejsze na ich urządzeniach i w aplikacjach. W ten sposób realizujemy misję banku zmieniającego się świata i przyczyniamy się do realizacji 4. celu ONZ „Dobra jakość edukacji” – twierdzi Justyna Pietrewicz-Dąbrowska.

Bezpieczeństwo nade wszystko

Bank Credit Agricole wprowadził w 2022 r. nową platformę komunikacyjną – Bankuj bezpiecznie #NIEDAJSIĘZŁOWIĆ, której celem jest edukowanie klientów w angażujący sposób. Bank daje wskazówki, które umożliwiają konsumentom pewniejsze poruszanie się w internecie. Prowadzi też cykliczne działania, żeby tę wiedzę utrwalać. Przez ostatnie miesiące prowadził w mediach społecznościowych akcję CYBERBEREK.

– Zaprosiliśmy naszych klientów do wzięcia udziału w „grze”, w której główną zasadą jest to, żeby nie dać się złapać. W postach przedstawiliśmy zasady, zwróciliśmy uwagę na popularne oszustwa i metody działania. W sposób zabawny, angażujący i jednocześnie edukacyjny komunikowaliśmy, jak chronić się przed cyberprzestępcami, co robić, a czego unikać, żeby nie dać się ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK