Raport Specjalny Bancassurance: Bancassurance 2.0
Jak pan ocenia perspektywy dla bancassurance przy stale rosnącym poziomie zamożności Polaków?
– Otoczenie makroekonomiczne pozwala Polakom stale się bogacić. To stwarza możliwość nawiązania długoterminowych relacji pomiędzy bankami i ich klientami i daje bardzo dobre perspektywy rozwoju produktów dla rynku bancassurance. W naszej ocenie jest to czynnik, który zwiększa potencjał rozwoju współpracy ubezpieczycieli z sektorem bankowym.
Przez ostatnie lata sprzedaż w kanale bancassurance mocno spadła.
– Nie ma sensu porównywać obecnego stanu rynku bancassurance z tym sprzed kilku lat. Choć rzeczywiście wolumeny sprzedaży polis są niższe, to nie ma żadnej przesłanki, by bancassurance nie rozwijał się dynamicznie w najbliższej przyszłości. Tym bardziej że nowe regulacje, których wdrożenie jest pracochłonne i kosztowane dla banków, już za chwilę mogą stać się mocnymi fundamentami dla stabilnego rozwoju bancassurance.
Grupa Europa często odnosi się do pojęcia Bancassurance 2.0. Co to oznacza w praktyce?
– Za tym pojęciem kryje się nasz pomysł na dalszy rozwój rynku bancassurance, który pozwoli zaoferować nową jakość usług dla klientów i bankowych partnerów. Kluczowymi elementami strategii Bancassurance 2.0 jest ogólna wiarygodność ubezpieczycieli, oryginalne i innowacyjne produkty, wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz dedykowane narzędzia sprzedażowe. Jestem przekonany, że banki są najlepszym na rynku miejscem do sprzedaży ubezpieczeń. Nie jesteśmy marką typu B2C, który buduje własną sieć sprzedaży. Jesteśmy specjalistami od bancassurance, co pozwala nam na realną ocenę potencjału tego rynku.
Chcemy być jak najlepiej przygotowani na dalszy rozwój współpracy z bankami. Postanowiliśmy stworzyć wewnętrzny startup, by uwolnić niezbędną do tego innowacyjność i kreatywność. W efekcie powstała „Akademia Tygrysa”, czyli multidyscyplinarny zespół, pracujący nad nowymi produktami i rozwiązaniami. Naszym celem jest nie tylko tworzenie nowych produktów, ale także ich praktyczne przetestowanie i rynkowe wdrożenie. Wyszliśmy z założenia, że nie można sprzedawać takiego samego ubezpieczenia dla wszystkich klientów. Każda z grup klientów ma zupełnie inne potrzeby i oczekiwania od produktów ubezpieczeniowych. Kładziemy także nacisk na rozwój technologiczny. Chcemy być jak Netflix, który jest nie tylko przejrzystym i przyjaznym rozwiązaniem technologicznym, ale również stara się być jak najbliżej klientów i poznać ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI