Raport Specjalny. Audyt i Doradztwo: Przyszłość należy do inteligentnych banków

Raport Specjalny. Audyt i Doradztwo: Przyszłość należy do inteligentnych banków
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki posiadają ogromne zasoby danych. Ich ilość rośnie wraz z rozwojem mobilnych rozwiązań. Do informacji o przeprowadzonych transakcjach, kredytach i inwestycjach dołączają bowiem dane o zachowaniach klientów w aplikacjach mobilnych oraz wykorzystaniu przez nich bankowości internetowej. Inteligentne banki to takie, które będą umiały te dane wykorzystać, zmieniając sposób funkcjonowania swojej organizacji i komunikacji z klientami.

Integracja danych jako klucz do sukcesu

IDC prognozuje, że do 2025 r. całkowita ilość danych cyfrowych tworzonych na całym świecie wzrośnie do 163 zettabajtów, na co ogromny wpływ będzie miała rosnąca liczba urządzeń i czujników. W instytucjach finansowych często pojawia się problem zarówno z nadmiarem danych, jak i z mnogością dostępnych narzędzi do raportowania i monitorowania. Obecnie jedynym rozwiązaniem jest zastąpienie przestarzałych modeli biznesowych poprzez nowoczesne rozwiązania technologiczne, gwarantujące większą wydajność, a w konsekwencji lepsze wyniki. Przy tak dynamicznie rozwijającym się rynku banki muszą zadbać o dostęp do zintegrowanych danych, zaprezentowanych w sposób zrozumiały dla osób z różnych działów, a także łatwo współdzielonych z innymi zespołami.

Niedawno taką zmianę w funkcjonowaniu swojej organizacji wprowadził Huntington National Bank w Stanach Zjednoczonych. Przygotowanie wszystkich raportów tworzonych w różnych formatach arkuszy kalkulacyjnych zajmowało pracownikom łącznie około tygodnia miesięcznie! Aby usprawnić proces zarządzania danymi, bank, wykorzystując oprogramowanie MicroStrategy, stworzył 13 aplikacji, dostępnych w wersji Web i Mobile. Wszystkie z nich bazują na tych samych danych, które są prezentowane w różny sposób, w zależności od potrzeb zespołów, które z nich korzystają. Obecnie ma do nich dostęp ponad 6500 osób, pracujących w prawie 800 oddziałach.

Zmiany w sposobie funkcjonowania swojej organizacji wprowadził ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK