Raport: „Postawy Polaków wobec inwestycji”
Deutsche Bank po raz kolejny zbadał preferencje Polaków dotyczące produktów inwestycyjnych oraz oszczędnościowych. Wyniki dostępne są w raporcie "Postawy Polaków wobec inwestycji". Równocześnie bank kontynuuje kampanię produktów inwestycyjnych zainicjowaną w zeszłym roku - tym razem pod hasłem "Niech Twoje pieniądze pracują z siłą i rozwagą". Jej celem jest pozycjonowanie Deutsche Bank jako instytucji specjalizującej się w produktach inwestycyjnych i strategiach pomnażania kapitału, posiadającej obecnie najbardziej przekrojową na rynku ofertę funduszy. Unikalny pomysł "pracy dla pieniędzy" ma zachęcić Polaków do szerszego spojrzenia na efektywność pomnażania swoich oszczędności i długofalowego podejścia do budowania kapitału na przyszłość. W ramach kampanii Deutsche Bank zachęca do korzystania z unikalnej platformy pomagającej budować portfele funduszy db Navi.
– Pozytywne przyjęcie naszej zeszłorocznej kampanii i wzrost aktywów w obszarze produktów rynku kapitałowego o 30 proc. r/r, sprawiły, że także w tym roku postanowiliśmy motywować Polaków do inwestowania i dywersyfikacji części swoich aktywów także poprzez rozwiązania o potencjalnie wyższych poziomach zwrotu. Widzimy wciąż duży potencjał wśród ludzi, którzy ciężko pracują na swoje oszczędności i mogliby w większym stopniu korzystać z rozwiązań inwestycyjnych, aby bardziej efektywnie budować kapitał na przyszłość – mówi Leszek Niemycki, Wiceprezes Deutsche Bank.
W ramach kampanii Deutsche Bank przekonuje Klientów, że ich pieniądze powinny „pracować z siłą i rozwagą” – zwłaszcza poprzez inwestycje w fundusze, których szeroka oferta i zróżnicowanie pozwala na dopasowanie portfela do indywidualnych preferencji Klienta.
Dzięki najszerszej ofercie funduszy inwestycyjnych na rynku wśród banków (zgodnie z rankingiem Comperia.pl z maja 2016 r.), w skład której wchodzi ponad 740 lokalnych i zagranicznych produktów, w tym fundusze zarządzane przez renomowane instytucje globalne jak Black Rock, Franklin Templeton Investments, Fidelity oraz J.P. Morgan Asset Management we współpracy ze Skarbiec TFI, Deutsche Bank otwiera Klientom drzwi do rynków na całym świecie i umożliwia zbudowanie optymalnego portfela inwestycyjnego.
– Oferta inwestycyjna w Deutsche Bank jest tak skonstruowana, aby Klient mógł wybrać strategię zgodną z jego potrzebami, skłonnością do ryzyka, horyzontem i celem inwestycji, a także dostępnym kapitałem. Dajemy Klientom pełne spektrum wyboru z naszej przekrojowej oferty funduszy inwestycyjnych, a dodatkowo szereg innych rozwiązać oszczędnościowo – inwestycyjnych – mówi Monika Szlosek, Dyrektor Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej Deutsche Bank. – W poruszaniu się po szerokiej ofercie funduszy pomocna może być uruchomiona przez Deutsche Bank platforma db Navi. Dzięki niej można określić swój styl inwestycyjny, wyszukiwać i porównywać fundusze, a następnie skonstruować swój portfel. Co więcej, z platformy można korzystać na urządzeniach mobilnych, w dowolnym miejscu i czasie – dodaje Monika Szlosek.
db Navi oferuje dwie ścieżki nawigacji – dla początkujących i zaawansowanych inwestorów. Mniej zaawansowani inwestorzy mogą wybrać jeden z pięciu modelowych stylów inwestowania zróżnicowanych pod względem ryzyka i horyzontu inwestycji: bezpieczny, stabilny, zrównoważony, dynamiczny lub agresywny. Każdemu z nich odpowiada określona, zdywersyfikowana struktura aktywów w podziale na odpowiednie kategorie funduszy.
Po wskazaniu wybranego stylu db Navi prezentuje wszystkie fundusze z oferty Deutsche Bank odpowiadające danemu stylowi inwestowania. Następnie użytkownik przechodzi do samodzielnego konstruowania zdywersyfikowanego portfela inwestycyjnego. Kluczem do tego są właściwe proporcje, co wpływa w znacznym stopniu na zwiększenia bezpieczeństwa inwestycji jako całości i ograniczenie ryzyka strat w dłuższej perspektywie. Narzędzie pokazuje użytkownikowi, czy wybrane przez niego fundusze spełniają kryteria danego stylu np. bezpiecznego czy też od niego odbiegają. Wybór funduszy i całościową ocenę ryzyka ułatwiają kryteria porównywania takie jak historyczne wyniki, ich powtarzalność, stopień ryzyka czy też rating (relacja zysku do ryzyka) nadawany przez niezależny zespół analityków Analiz Online. db Navi automatycznie generuje przejrzyste wykresy, na których można porównać do 5 funduszy. Po dokonaniu ostatecznego wyboru użytkownik określa, jaką kwotę chciałby zainwestować. Może także uwzględnić w swoim portfelu już posiadane fundusze.
Z kolei ścieżka dla zaawansowanych inwestorów zakłada samodzielną budowę portfela na podstawie wybranych funduszy, również z uwzględnieniem dotychczasowych inwestycji. Na koniec obu dróg db Navi generuje podsumowanie kalkulacji, z którą można udać się do Oddziału Deutsche Bank lub zamówić kontakt doradcy. Docelowo platforma będzie zintegrowana z systemem bankowości internetowej db easyNET i będzie umożliwiała zakup funduszy online.
Jednocześnie Deutsche Bank analizuje, jak zmieniają się trendy w postawach Polaków wobec inwestycji. Wyniki badania zostały zaprezentowane w drugiej edycji raportu na ten temat (dostępnej pod linkiem https://www.deutschebank.pl/file-14647296.bdoc). Opracowanie zawiera m.in. informacje, jakie rozwiązanie finansowe Polacy uważają za najbardziej zyskowne, co zachęca, a co zniechęca do inwestowania w fundusze, jakie błędne przekonania na temat inwestowania wciąż u nas pokutują, czy gdzie najchętniej dokonujemy zakupu produktów inwestycyjnych.
Niniejszy materiał, wraz z informacjami w nim zawartymi, nie stanowi porady inwestycyjnej i nie jest ofertą w rozumieniu kodeksu cywilnego. Zawiera on jedynie ogólne informacje na temat opisywanego produktu. Dokument ten jest przygotowany ze względów informacyjnych wyłącznie na potrzeby mediów. W celu otrzymania dalszych informacji prosimy o kontakt z Deutsche Bank Polska S.A.
Sabina Salamon
Rzecznik Prasowy Grupy Deutsche Bank w Polsce