Raport Fanpage Trends Polska Marzec 2013

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.03.250x167Na pierwszy rzut oka banki to konserwatywne środowisko, w którym nie dzieje się nic ciekawego. Ich komunikacja na Facebooku powinna być więc nudna, sztampowa i produktowa. Jednak kreatywność content managerów nie zna granic i nawet tak pozornie drętwę środowisko zostało przez nich ożywione na Facebooku.

Najdobitniej świadczą o tym najpopularniejsze bankowe posty miesiąca – trzy z pięciu dotyczą tematyki lifestyle’owej. Wzbudziły one zaangażowanie użytkowników, ale wśród najlepszych znalazły się również dwa posty produktowe, które także zainteresowały fanów. Dowodzi to tego, że banki w Polsce całkiem nieźle opanowały zachowanie w Facebookowym środowisku, bo umieją dobierać proporcje postów produktowych, merytorycznych i lifestyle’owych.

Czołówka największych fan page’ów banków w Polsce pozostaje niezmienna. Lider, BZ WBK, ucieka rywalom. Jednak bycie największym wcale nie oznacza bycia najlepszym, bo największe zaangażowanie użytkowników wywołało w marcu ING oraz Idea Bank. Znacznie spadło zaangażowanie na profilu BPH, czyli Make Life Fair. Dla bacznych obserwatorów życia bankowego w Polsce ciekawostką może zaś być fakt, że wśród najbardziej angażujących profili pojawiły się Kasy Stefczyka, a więc nie-bank.

W rankingu interaktywności na czoło wysunął się zaś internetowy Alior Sync, który wyprzedził mBank. Ciekawe, czy ten stan rzeczy utrzyma się przez dłuższy czas. Alior Sync zebrał bowiem cięgi na starcie swojej działalności, a więc ta wysoka interaktywność niekoniecznie musi być czymś pozytywnym. Zobaczymy, czy uda się przełożyć ją na sukces fan page’a w dłuższej perspektywie. Wszystko zależy od jakości usług Alior Sync. Oczywiście od jakości komunikacji z fanami również, ale w tej branży jakość usług i jakość komunikacji z fanami musi iść ze sobą w parze, jak w żadnej innej.

FANPAGE TRENDS POLSKA MARZEC 2013 – pobierz.

Zapraszamy do lektury pełnego raportu Fanpage Trends dostępnego bezpłatnie na stronie Sotrender http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends

Źródło: Sotrender