Raport Fanpage Trends Polska Lipiec 2013
Komentarze do kategorii Banki
Bankowość to trudna branża. Na koniec dnia, wiadomo, kasa musi się zgadzać. Social media, to też trudna branża, najlepiej jak na koniec dnia jest zaangażowanie, positive user experience i nie ma kryzysu. Jak połączycie te dwie w jedno, to macie warunki, w których muszą sobie radzić banki na facebooku:)
Wakacje to niby sezon ogórkowy, a tu nagle jak Filip z konopi wyskakują nam Baśki z Banku BGŻ. Była już miłość do roweru, teraz jest miłość do wiewiórek. Zwierzątka na facebooku to bardzo wdzięczny temat, to i Baśki nazbierały już ponad 130 tys. fanów, z prawie 50 proc. przyrostem w lipcu. Baśki w tym miesiącu zgarniają wszystkie nagrody – największa liczba fanów, największa liczba zaangażowanych, najbardziej angażujący wpis itp). Nasuwa mi się tylko jedno pytanie, co mają wiewiórki wspólnego z kredytami? Wiele się mówi o tworzeniu atrakcyjnego, unikatowego contentu w mediach społecznościowych. Niektórzy zapominają moim zdaniem jednak o pewnym bardzo ważnym elemencie tej komunikacji – o marce.
Pozostali gracze z kategorii banki pewnie pozostający jeszcze w szoku pojawienia się Basiek, realizują swoje strategię. mBank, ING – starają się łączyć komunikację o produktach z rozrywką i off’topami. Bank Zachodni WBK nieco zbyt formalnie adresuje swoje treści, ale wciąż wysoko w czołówce. Mój wzrok kieruję z wielkim zainteresowaniem nieustannie w stronę Make Life Fair – ideowego fanpage Banku BPH, który udowadnia, że fun i brand mogą istnieć, angażować i nie męczyć.
Mania Kostrzewska
Social Media Manager
The Digitals
Powiązanie ze stroną: The Digitals
Na miano gwiazdy lipcowego rankingu zasłużył fanpage Baśki z Banku BGŻ, który doświadczył imponującego, jak branże bankową, wzrostu liczby fanów i stał się w tej kategorii numerem jeden. Baśki z Banku BGŻ nie tylko przyciągają fanów, ale i trwale angażują, do czego wcale nie potrzeba im konkursów z nagrodami. W czym zatem tkwi sekret?
W umiejętnym wykreowaniu brand heroes oraz koncentracji na rozrywce, podczas gdy obecność samego banku sprowadza się raczej do dobrze przemyślanego product placement’u. Dzięki temu fanpage przyciąga nie tylko Klientów banku, a tak ustawiona rama komunikacji generuje wśród fanów głównie pozytywne emocje – prawdziwa rzadkość wśród profili bankowych. Widać, że Baśki wzorują się w tej materii na najlepszych, można dostrzec wiele podobieństw chociażby do fanpage’u Serce i Rozum.
Na drugim i trzecim miejscu lipcowego zestawienia uplasowały się odpowiednio Bank Zachodni WBK – drugi najszybciej rosnący fanpage oraz ING Bank Śląski. Na czwartej pozycji mBank, warto w tym miejscu zwrócić uwagę na mOKAZJE – nagrodzoną aplikację z rabatami, która należy do najczęściej wykorzystywanych i najlepiej ocenianych wśród polskich użytkowników Facebook’a.
Jakub Janicki
Projekt Nowy mBank – Expert
mBank
Powiązanie ze stroną: mbank
Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends
Źródło: Sotrender