Ranking Mastercard: te miasta odwiedzamy najchętniej, szukając rozrywki
Punta Cana otwiera listę dziesięciu miast, w których ponad 90% przyjazdów gości zostających przynajmniej na jedną noc miało cele inne niż służbowe, np. wypoczynek wakacyjny lub odwiedziny u krewnych. Na liście znalazło się też kilka mniej znanych miejsc, które przyciągają ekoturystów, miłośników historii, plażowiczów czy poszukiwaczy przygód.
Poniżej przedstawiamy dziesięć miast – liderów zestawienia. Każde z nich ma swoją oryginalną kulturę, a jednocześnie oferuje wypoczynek i rozrywkę:
- Punta Cana, Dominikana (99,9%)
- Cuzco, Peru (98%)
- Dżerba, Tunezja (97,7%)
- Riviera Maya, Meksyk (97,5%)
- Palma de Mallorca, Hiszpania (97,2%)
- Cancun, Meksyk (96,8%)
- Bali, Indonezja (96,7%)
- Panama, Panama (96,3%)
- Orlando, Stany Zjednoczone (94,1%)
- Phuket, Tajlandia (93%)
– Podróże pozwalają poszerzać nasze horyzonty, dzięki odkrywaniu nieznanych miejsc, poznawaniu ludzi i zdobywaniu nowych doświadczeń. Z rankingu Mastercard Global Destination Cities Index: Play wynika, że miasta z różnych części świata wykorzystują obecne trendy oraz budują swoje marki kojarzące się z zabawą, wypoczynkiem i radością, z myślą o turystach o podobnym nastawieniu – mówi Francis Hondal, prezes ds. programów lojalnościowych i usług w Mastercard.
Mastercard ułatwia posiadaczom swoich kart podróżowanie po świecie. Dzięki łatwemu planowaniu, licznym udogodnieniom i sprawnej łączności w miejscach docelowych nie muszą się oni o nic martwić. Karty są akceptowane w milionach miejscowości na całym świecie. Konkurencyjne oferty i dodatkowe korzyści pomagają turystom na wszystkich etapach podróży.
Informacje o rankingu
W rankingu Mastercard Global Destination Cities Index miasta są klasyfikowane na podstawie łącznej liczby nocujących gości z różnych krajów oraz transgranicznych wydatków ponoszonych przez tych gości w miejscach docelowych. Zawiera również prognozy wzrostu liczby gości i pasażerów. Ranking Global Destination Cities Index: Play dotyczy w szczególności miast, do których przyjeżdża najwięcej osób w celach innych niż służbowe, według wyników badań turystyki międzynarodowej (International Visitor Survey) krajowych organizacji turystycznych.
Źródło: Informacja prasowa Mastercard