Rachunki i inne produkty bankowe dla MSP
Zakładając rachunek w bankach, w wielu przypadkach przedsiębiorcy mogą liczyć na atrakcyjne oferty i promocje. Np. możliwość zdalnego założenia rachunku, gromadzenia danych w chmurze obliczeniowej, czy też korzystania z różnego rodzaju form doradztwa. Poniżej przedstawiamy niektóre z aktualnych ofert banków.
ING Bank Śląski: wybór połowy firm założonych w styczniu
ING Bank Śląski oferuje zdalny proces rejestracji działalności gospodarczej, w którym prosto i szybko można założyć firmę i rachunek za jednym razem. Aby to zrobić wystarczy aplikacja Moje ING i zwykły smartfon.
Dla tych, którzy założą firmę w ten sposób, bank przygotował ofertę „Rok księgowości za 0 zł”.
W styczniu 2020 r. aż 50% spośród przedsiębiorców zakładających swoje firmy w bankach − zrobiło to w ING Banku Śląskim.
Idea Bank: premia zmniejszająca koszt obowiązkowego ubezpieczenia
Bank wprowadził na rynek Konto FIRMA+. To nowe rozwiązanie, które oferuje wiele darmowych funkcjonalności, a do tego bonus obniżający koszt składek ZUS płaconych przez przedsiębiorcę. Konto FIRMA+ jest dostępne dla klientów od 4 lutego 2020 r.
Korzystne dla przedsiębiorców rozwiązania obejmują wolne od opłat: przelewy do ZUS i US, standardowe przelewy internetowe oraz wpłaty we wpłatomatach – do kwoty 100 tys. zł miesięcznie.
Samo prowadzenie Konta FIRMA+ jest również bezpłatne – w tym wypadku ulga obejmuje okres 24 miesięcy od otwarcia Konta.
Co więcej, dla nowych klientów korzystających z konta, którzy jednocześnie przystąpią do programu „Plus za ZUS”, został przygotowany bonus: zależnie od wysokości składek na ZUS Idea Bank umożliwi zwrot nawet 10% ich wartości (do 50 zł miesięcznie) przez 6 miesięcy od otwarcia konta, czyli łącznie do 300 zł.
Konto umożliwia uzyskanie premii zmniejszającej koszty obowiązkowych ubezpieczeń, które dla małych firm są obciążeniem, a trzeba je ponosić niezależnie od wysokości przychodów.
Założenie konta FIRMA+ to także dostęp do Idea Cloud, czyli systemu zarządzania firmowymi finansami on-line.
Czytaj także: Zatory płatnicze powodem bankructw mikroprzedsiębiorców
PKO Bank Polski i Chmura Krajowa
Bank udostępnia pilotażowo nowe usługi dla przedsiębiorców. We współpracy z Operatorem Chmury Krajowej udostępnił im pilotażowo usługę Dysku w chmurze. Usługa pozwala na przechowywanie plików (dokumentów, zdjęć itp.) na internetowym dysku, dzięki czemu użytkownik ma do nich nieograniczony dostęp on-line z poziomu komputera, smartfona czy tabletu.
Dysk w chmurze zapewnia użytkownikowi pełną prywatność, bezpieczeństwo i intuicyjny sposób obsługi. W ramach pilotażu klienci PKO BP mogą korzystać z dysku o pojemności 100 GB. Usługa jest bezpłatna przez pierwsze 3 miesiące.
Dzięki Dyskowi w chmurze przedsiębiorca nie musi utrzymywać sprzętu przechowującego dane, czyli optymalizuje koszty i procesy. Ponadto może zarządzać dostępem do danych, udostępniając pliki tylko wybranym osobom. W razie potrzeby dysk online można wykorzystać jako element większej architektury IT.
Od sierpnia 2019 r. małe i średnie przedsiębiorstwa mogą korzystać z narzędzia e-Windykacja. Narzędzie opracowane przez startup Vindicat pozwala na samodzielne monitorowanie płatności i efektywne odzyskiwanie należności z niezapłaconych faktur.
E-Windykacja to następne po e-Prawniku, e-Księgowości, e-Sklepie i asystencie firmowym rozwiązanie, które tworzy kompleksowy ekosystem usług dodatkowych dla przedsiębiorców.
Czytaj także: Program COSME: BGK i EFI z miliardami dla małych i średnich przedsiębiorstw
Bank Pekao SA: otwarcie konta na selfie
Oferuje rozwiązania oraz szereg promocji dla mikrofirm. Jako pierwszy w Polsce wdrożył prosty, wygodny i krótki proces otwierania konta dla firm na „selfie”, bez konieczności wizyty w oddziale.
Osoby fizyczne, prowadzące działalność gospodarczą, mogą otworzyć konto dla swojej firmy zdalnie, na swoim komputerze. Weryfikacja tożsamości zostaje przeprowadzona on-line, przez wykonanie własnego zdjęcia na „selfie” i zdjęcia dowodu osobistego.
Usługa jest dostępna on-line przez 24h/7 dni. Do założenia konta firmowego przyszły klient banku potrzebuje jedynie dowodu osobistego, kamerki i… 10 minut wolnego czasu.
W trakcie procesu klient Banku Pekao SA może wybrać dodatkowe produkty/usługi – kartę debetową, bankowość elektroniczną Pekao24 dla firm, aplikację mobilną PeoPay czy rachunki pomocnicze.
Dla nowych klientów bank przygotował promocję „600 zł premii i 0 zł za wpłaty PeoPay”.
Przedsiębiorca, który założy rachunek firmowy i będzie aktywnie korzystał z produktów bankowych, ma szansę na otrzymanie zwrotu do 600 zł na konto. Promocja trwa do 31 marca 2020 r.
Z kolei Konto Przekorzystne Biznes w Pekao SA jest przeznaczone dla wszystkich przedsiębiorstw z uproszczoną rachunkowością oraz tych z pełną rachunkowością, ale z obrotem do 5 mln zł.
Zaletą są konkurencyjne parametry cenowe, przyjazne zwłaszcza dla start-upów oraz mikroprzedsiębiorców. Ci pierwsi są przez rok zwolnieni z opłaty za prowadzenie rachunku, ci drudzy mogą łatwo jej uniknąć.
Bank nie pobiera opłat za wypłaty z własnych bankomatów, przelewy do ZUS i US oraz za przelewy mobilne (tzn. wykonane w aplikacji PeoPay).
Są również takie ułatwienia, jak bezpłatne rachunki pomocnicze w 20 walutach, pakiet 5 darmowych przelewów SEPA, czy szybki dostęp do platformy wymiany walut z pewnością ułatwią prowadzenie biznesu.
Razem z rachunkiem klient, który nie posiada terminala POS, otrzymuje go przez 18 miesięcy bez opłat za dzierżawę terminala (12 miesięcy zgodnie z założeniami Programu Polska Bezgotówkowa i dodatkowo 6 miesięcy w prezencie od Banku Pekao S.A.).
Do 31 marca 2020 r. trwa też wielka wyprzedaż kredytów dla firm na preferencyjnych warunkach cenowych.
BOŚ Bank: wkrótce przelewy Express Elixir
W ramach oferty rachunków dla mikroprzedsiębiorstw Bank Ochrony Środowiska ma rozwiązanie w postaci Konta Elastycznego, do którego proponuje dwa pakiety prowizji, w zależności od aktualnych potrzeb klienta i jego poziomu transakcyjności.
Klient może bezpłatnie raz w miesiącu zmienić rodzaj taryfy (do wyboru Oszczędna – za 0 zł i Optymalna) optymalizując koszty obsługi bieżącej i dopasowując je do aktualnych potrzeb (np. klient o sezonowej działalności, zawieszenie działalności itp.).
W ramach oferty dostępne są liczne gratisy na usługi rozliczeniowe. Zmiana taryfy jest prosta i nie wymaga aneksowania umowy. Na początku II kwartału 2020 r. BOŚ planuje dodatkowo rozszerzyć ofertę rachunkowo-rozliczeniową o przelewy natychmiastowe Express Elixir.
Czytaj także: Bankowość i Finanse. Subskrypcje: Czasy własności odchodzą do lamusa
SGB Bank SA: terminale płatnicze
Bank ma ofertę „Wiele za niewiele” dedykowaną dla właścicieli małych i dużych polskich przedsiębiorstw. To nowoczesny pakiet, w którym właściciel otrzyma za 10 zł miesięcznie: rachunek firmowy – otwarcie i prowadzenie, kartę płatniczą Mastercard, aplikację mobilną Portfel SGB, Voucher AXA – pomoc w razie awarii ogumienia, braku paliwa lub wypadku, kartę paliwową FLOTEX – za dodatkowe 1 zł miesięcznie oraz terminal płatniczy w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.
Pakiet oferuje przedsiębiorcom dodatkowe produkty i usługi do tej pory nieoferowane przez Banki Spółdzielcze SGB. Klienci otrzymują wsparcie w obszarach: bankowości, realizacji usług płatniczych i usług ubezpieczeniowych dla swoich firm.