PZU ze względu na koronawirusa rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług

PZU ze względu na koronawirusa rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług
Fot. Materiały prasowe PZU
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W związku ze stanem epidemii, PZU rozszerzył możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług - oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadził kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów, podał ubezpieczyciel.
.@GrupaPZU oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadził kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów #PZU #koronawirus #COVID19

„W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu epidemii, pomoc i solidarność są szczególnie ważne. Dlatego przygotowaliśmy i wdrażamy szereg rozwiązań, które mają efektywnie służyć klientom. Chcemy wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa mające problemy finansowe, ułatwiając im zakup i kontynuowanie ubezpieczenia na korzystnych warunkach. Dotyczy to między innymi szczególnie dotkniętych kryzysem firm z branży transportowej, z których wiele musiało zawiesić działalność. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom z tej branży, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przesunięcie okresu ochrony ubezpieczeniowej floty nawet o trzy miesiące, do czasu, gdy wznowią funkcjonowanie i będą tej ochrony ponownie potrzebować” – powiedziała prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła, cytowana w komunikacie.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

Jednym z ułatwień dla indywidualnych klientów  jest możliwość przedłużenia terminu opłaty składki indywidualnego ubezpieczenia na życie w przypadku osób, które nie mogły jej dokonać w terminie i poinformują o tym PZU.

Bądź na bieżąco z tematem koronawirusa – zapisz się na nasz newsletter >>>

„Klienci mogą liczyć na przesunięcie terminu nawet o trzy miesiące. Nie stracą przy tym ochrony ubezpieczeniowej. Rozumiemy ich sytuację. Nie chcemy narażać bezpieczeństwa klientów, często osób starszych, które nie korzystają z bankowości internetowej i mają problem z opłaceniem składki bez wychodzenia z domu” – wyjaśniła prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

Bezpłatna pomoc prawna w związku z pandemią koronawirusa

PZU uruchomił już bezpłatną pomoc prawną w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki niej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą się dowiedzieć, jak wystąpić o zwolnienie ze składek ZUS i uzyskać tzw. świadczenie postojowe, a pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie prawa pracy. Inicjatywa jest wsparciem dla działań podejmowanych przez rząd w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, podkreślono.

Zdalne usługi medyczne

PZU Zdrowie wprowadza na szerszą skalę zdalne usługi medyczne – świadczone telefonicznie albo przez połączenie wideo. W ten sposób można uzyskać nie tylko poradę, ale również receptę czy zwolnienie lekarskie. TFI PZU wprowadziło możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. 

„Dla bezpieczeństwa i wygody klientów PZU zrezygnował z wykonywania oględzin przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Dokumenty i zdjęcia można przekazać pocztą elektroniczną. Zaproponuje też klientom odbiór sprzed domu i dostarczenie tam z powrotem aut, które wymagają naprawy w ramach ubezpieczenia” – czytamy dalej.

Czytaj także: Grupa PZU ma za sobą najlepszy czwarty kwartał w historii, wyniki powyżej oczekiwań rynku >>>

„Zdalnie, bez wychodzenia z domu, można załatwić większość spraw, także zawierać z nami umowy indywidualne i grupowe. Do tego zachęcamy naszych klientów” – podsumowała Agatowska.

Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów przekroczyła w 2019 roku 343 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Źródło: ISBnews