PZU jeszcze w tym roku zaprezentuje założenia programu lojalnościowego dla akcjonariuszy
„Jeszcze w tym roku planujemy zaprezentować założenia naszego programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Chcielibyśmy, żeby akcje PZU na stałe zawitały do portfeli osób inwestujących na GPW w Warszawie i żeby mogli oni bliżej poznać świat całego PZU” – powiedział Kulik, cytowany w komunikacie.
W tym samym komunikacie przypomniano, że PZU wypłaci jutro, 5 września, dywidendę w wysokości 2,8 zł na akcję. Stopa dywidendy wynosi 6,8%. W minionym roku skonsolidowany zysk netto przypisany jednostce dominującej wzrósł o 11%.
Czytaj także: PZU: 734 mln zł zysku netto w II kw. 2019 r. >>>
Polityka dywidendowa PZU
„PZU posiada wdrożoną politykę dywidendową, która jest elementem Strategii PZU w horyzoncie do 2020 roku. Zakłada ona jasne i przewidywalne zasady podziału wypracowanego przez Grupę PZU zysku. Zgodnie z przyjętą polityką, co roku co najmniej 50% zysku będzie przeznaczane na wypłatę dywidendy. W zależności od potrzeb kapitałowych związanych z rozwojem organicznym i realizacją celów strategicznych w zakresie fuzji i przejęć do akcjonariuszy może trafiać do 100% rocznych zysków może zostać przeznaczonych do podziału wśród akcjonariuszy” – czytamy dalej.
„Bardzo dobry rok 2018 w wykonaniu Grupy PZU i nasze doskonałe wskaźniki finansowe pozwoliły nam kolejny rok z rzędu rekomendować wzrost wypłaty dywidendy do decyzji walnego zgromadzenia. Regularne płacenie kuponu dla akcjonariuszy sprawia, że jesteśmy interesującym aktywem dla inwestorów” – podsumował prezes Paweł Surówka.
Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.